Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgündüz, Hasan
dc.contributor.authorSevingüler Çakmak, Işil
dc.date.accessioned2020-12-07T10:30:26Z
dc.date.available2020-12-07T10:30:26Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132029
dc.description.abstractOkul öncesi eğitim kitapları örneğinde ihtiyaç yanılsamasına yaklaşım bilincinin değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırmada öncelikle insan benliğinin mutasyonu, ihtiyaç yanılsaması ve ihtiyaç/uygulama, lüks/oyun bilinci kavramları teorik olarak temellendirilmiştir. Bu bilgiler ışığında, alanında en az üç yıl deneyimli beş öğretmenin önerdiği havuzdan seçilen 138 okul öncesi hikâye kitabı nitel olarak analiz edilmiştir. Yapılan sayısal ve sözel analizler sonucunda 138 kitaptan 25 tanesinin yaşamdan alma temalı vurgular, 64 tanesinin almak için yaşama verme temalı vurgular ve 49 tanesinin yaşama karşılıksız verme temalı vurgular içerdiği tespit edilmiştir. Bir diğer ifadeyle okul öncesi eğitim kitaplarında ağırlıklı olarak 'karşılıklılık' temasını betimleyen ifadelere rastlanmıştır. Okul öncesi dönemde 'ihtiyaç' ve 'karşılıklılık' temaları elbette ki yöntemsel bir gereklilik olarak önemli bir yere sahiptir. Ancak bireyin doğuştan getirdiği varoluşsal özelliklerin açığa çıkması ve kendine nedensiz ifade alanı bulabilmesi için 'oyun' temasının ihmal edilmemesi gereklidir. Bu bağlamda okul öncesi eğitim kitaplarındaki yaklaşım bilincinin ne olduğu büyük önem taşımaktadır.
dc.description.abstractThis research, which is the evaluation of the preschool education books' approach to illusion of need from information management perspective, is intended to justify the theories of mutation of human ego, illusion of needs, need / application, luxury / game theme. The research includes qualitative analysis of 138 books that were hand selected by five preschool teachers, each with more than 3-year experience. In a nutshell, the high-level results indicate that 25 books focused on fact-based informational stories, 64 books focused on stories that include operant conditioning states that reward for good behavior,49 books focused on stories that nurtures creative thinking and imagination. In other words, the majority of those 138 preschool education books reinforce operant conditioning.Without a doubt, `need` and `conditioning` concepts have an important place in preschool education in terms of management and discipline. However, game theme should never be ignored in order for the kid to develop the existential characteristics and to express him/herself freely. The approach of preschool education books are critical to teach this mindset.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgi yönetimi açısından okul öncesi eğitim kitaplarında ihtiyaç yanılsamasına yaklaşım bilincinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of consciousness of approach to need illusion within the pre-school education books in terms of information management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-01
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmInformation management
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmStory books
dc.subject.ytmChildren's books
dc.subject.ytmNeeds
dc.subject.ytmIllustrated children books
dc.identifier.yokid10197076
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505645
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess