Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, Behiye
dc.contributor.authorDumanoğlu, Feyza
dc.date.accessioned2020-12-07T10:30:18Z
dc.date.available2020-12-07T10:30:18Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132012
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) uygulamalarının ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini ortaya çıkarmaktır.Bu çalışma karma yöntem araştırma metotlarından yakınsayan desende yürütülmüştür. Katılımcılar İstanbul'da bir devlet okulunun dört ayrı yedinci sınıf şubesinde okuyan 88 (47 kız, 41 erkek) öğrenciden oluşmaktadır. Uygulamanın yapıldığı okulda kız ve erkek öğrenciler farklı sınıflarda eğitim gördüğü için kız sınıflarından biri deney, diğeri kontrol grubu olarak belirlenmiş ve aynı şekilde erkek sınıflarından da biri deney, diğeri kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney gruplarında FeTeMM etkinlikleri ile Elektrik Enerjisi ünitesi işlenirken, kontrol gruplarında sadece Fen Bilimleri dersi müfredatı takip edilmiştir. Uygulama toplam altı hafta sürmüş, uygulama öncesi ve sonrasında FeTeMM Tutum Testi ve araştırmacı tarafından geliştirilen Elektrik Enerjisi Başarı Testi (EEBT) tüm gruplara uygulanmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşmeler ve öğrenci defterleri kullanılmıştır. Çalışma sonucunda FeTeMM etkinliklerinin öğrencilerin özellikle fen, mühendislik ve teknoloji alanları olmak üzere FeTeMM'e yönelik tutumarını pozitif yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. Kız ve erkek öğrenciler için sonuçlar benzerdir. Öğrencilerin son test olarak uygulanan EEBT puanları arasında anlamlı bir fark oluşmamıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) activities on seventh grade students' academic achievement and attitudes. In this research convergent mixed method design is used. The participants were 88 (47 females, 41 males) seventh grade students from a public middle school in Istanbul. Two classes formed the experimental group and other two classes formed the control group because of the fact that female and male students are in separate classes in this school. In both female experimental group and male experimental group, Electrical Energy Unit was taught using STEM activities during 6 weeks while it was taught according to only science curriculum in control groups. Quantitative data were collected via Electrical Energy Academic Achievement Test (EEAAT) and STEM Attitude Test (SAT). The qualitative data collection tools were semi-structured interviews and student notebooks. The results of the study suggested that STEM activities have a positive impact on students'attitudes towards STEM especially in science, engineering and technology areas. Experimental female and experimental male groups had similar results. There is no significant difference between the students' post-test EEAT scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen, teknoloji, mühendislik ve matematik uygulamalarının yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeEffect of science, technology, engineering and mathematics activities on seventh grade students' academic achievement and attitudes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-24
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSTEM training method
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmSTEM
dc.identifier.yokid10200432
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid510413
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess