Show simple item record

dc.contributor.advisorCan, Tuncer
dc.contributor.authorKoçbuğ, Ruhsar
dc.date.accessioned2020-12-07T10:30:06Z
dc.date.available2020-12-07T10:30:06Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/131985
dc.description.abstractGünümüzde eğitim geleneksel öğretim yöntemlerinin ötesine geçmeye başlamıştır. Öğrencilerin öğrenme deneyimlerini artırmak için bilgisayar teknolojilerinden faydalanılmaktadır. Hızlı gelişen teknoloji sayesinde, dokunmatik dijital teknolojiler eskimiş ve artık dokunmadan etkileşim gündeme gelmiştir. Teknolojideki yeniliklerin çekiciliği, öğretmenlere eğitimde yeni yaklaşımları denemek için yeni fikirler sunmaktadır. Sanal gerçeklik, öğrencilerin karmaşık konuları kolaylıkla ve eğlenceli bir şekilde öğrenmelerini sağlayan önemli bir teknolojidir. Yapılan çalışma, bu sanal gerçeklik araçlarının kelime öğrenimi ve kalıcılığı üzerindeki etkililiğini inceleyen niceliksel bir araştırma sunmaktadır. Yapılan çalışma, deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna sanal gerçeklik araçları ile öğretim uygulanırken, kontrol grubuna sanal gerçeklik araçları olmadan geleneksel öğretim uygulanmıştır. Bu uygulamada öğrenme kazanımları arasında neden ve sonuç ilişkisi kurmak için ön test, son test ve takip testi kullanılmıştır. Katılımcıların sanal gerçeklik araçlarıyla yapılan öğretime ilişkin fikirlerini almak için öğretim materyalleri motivasyon anketi uygulanmıştır. Araştırma sonuçları, sanal gerçeklik araçlarının kelime öğrenmede ve akılda tutmada etkili olduğunu göstermiştir. Ancak, sanal gerçeklik araçları ile destekli öğretimin eğitimsel etkililiği açısından çalışmaya katılan gruplar arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Son-test ve takip testi sonuçlarına göre, deney grubunun kontrol grubundan yaklaşık dokuz ve on puan aşağıda olduğu tespit edilmiştir. Bu sonucun ortaya çıkmasında, deney grubu öğrencilerinin yaş ortalamasının kontrol grubu öğrencilerine kıyasla daha yüksek olmasının etkili olduğu düşünülmüştür. Anket sonuçlarına göre, katılımcılar sanal gerçeklik araçlarıyla yapılan dersleri zevkli buldular ve derslerin dikkat çekici olduğunu belirttiler.
dc.description.abstractToday, the field of education has begun to go beyond the traditional teaching methods. Computer technology and its components are utilized to enhance students' learning experiences. With the fast developing technology, interaction without touching has come up in recent days. The attractiveness of the latest technology gives teachers new ideas to try new approaches in education. Virtual Reality is seen as a significant evolving technology that allows students to learn complex subjects with ease and fun. This study presents a quantitative research that examines the effectiveness of Virtual Reality tools on learning and storage of the words. To obtain the results, the study was carried out with two groups. While the experimental group was taught with Virtual Reality tools, the control group had traditional teaching without Virtual reality tools. The pre-test, post-test and follow-up test were put to use to form a cause and effect relationship between the interventions and learning outcomes. To find out opinions of the participants an instructional materials motivation questionnaire was applied. The results of research showed that Virtual Reality tools are effective in learning and retention of vocabulary, yet there is no significant difference in educational effectiveness of Virtual Reality tools supported instruction between the groups participating in the study. According to the results of the post-test and follow-up test, it was determined that the experiment group scored about nine and ten points below the control group. It was thought that this result emerged because the age average of the experimental group was higher than those of control group students. According to the questionnaire, the participants enjoy the lessons with Virtual Reality tools and the lessons attracted attention.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effectiveness of virtual reality tools on vocabulary learning and retention
dc.title.alternativeSanal gerçeklik araçlarının kelime öğrenimi ve hafızada tutmadaki verimliliği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-10
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVirtual reality
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmRetention
dc.identifier.yokid10204293
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511320
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess