Kamu yönetim bilgi sistemlerinin analizi ve birlikte çalışabilir sistem model önerisi: T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu kurum ve kuruluşlarında bulunan, farklı amaçlara hizmet eden bilgisistemlerinin kontrolsüz ve proje yönetimine uyulmadan geliştirilmesi, sistemselanlamda bir mimarinin olmaması, dağıtık bir büyümenin oluşması, paydaş sitemlerinheterojen olarak idame ettirilmesi ve üst kurumların belirlediği stratejik eylemplanlarına uyulmaması neticesinde; kamu hizmetleri bilgi yönetiminde sorunlar, idareseviyesinde karar süreçlerinde yetersizlik, teknik çalışanlar için yönetsel zorluklar,yanlış ve düzensiz veri üretimi ve kaynaklarının israfı gibi sorunlar oluşmaktadır.Tüm kamu kurumlarının bir arada hizmet sunduğu bütünleşik devlete yapısınageçiş için öncelikle belirtilen sorunların bertaraf edilmesi gerekmektedir. Kurumsal eDönüşümün düzenli ve sürdürülebilir olması, kurumlar arası bütünleşmeye geçişteyaşanacak problemlerin önüne geçilmesi ve kurum işleyişine etki eden sistemlerinetkin kullanılabilmesi, bilgi toplumunun kaçınılmaz gereklilikleridir. Bu sebepleçalışmada, kamu kurum ve kuruluşlarında bulunan yönetim bilgi sistemlerine dayalısüreçleri inceleyerek, problemlerin tespit edilmesi, mevcut uygulamaların maliyetanalizlerinin yapılması, ihtiyaç ve eksiklerin belirlenmesine yönelik, birlikteçalışabilirlik esasına dayalı bütünleşik bir model önerilmiştir.Yapılan değerlendirmelere göre, kurum içerisinde bulunan bilgi sistemlerininbütünleşmesi ve kurumsal olgunluk seviyesini geçişi öngören bir modeloluşturulmuştur. Önerilen model ile birlikte bir kamu kurumunun mevcut durumu ilebütünleşik sistem yapısına geçilmesi halinde elde edilecek fayda örnek incelemeler ileortaya konulmuştur.Yeni kamu yönetimi anlayışına göre kamu kurumlarının değişen hizmet sunumşekli, dünyadaki e-Devlet gelişmişlik seviyeleri, sistemlerin bütünleşmelerine yönelikülkelerin izlediği yöntemler ve vatandaş odaklı yürütülen e-devlet dönüşümsüreçlerinde yaşanan sorunlar ele alınmıştır. Yurtdışı Türkler ve Akraba TopluluklarBaşkanlığı'nda kullanılan sistemler örnek olarak incelenmiş, mevcut sistemlerinanalizi yapılarak, sistem eksiklikleri ve bütünleşik olarak yeniden yapılandırma ile birmodel önerisinde bulunulmuştur. The information systems in public institutions are in use of different services,which were developed without project plans. This and their inappropriate designs,mismatched developments and heterogeneous maintenance machinery leaded to atroubled flow of information. Furthermore it constructed an insufficiency of decisionmaking in the administration, difficulties for the technical stuff, problems for theclients, wrong and irregular data recovery and the waste of public resources.An interoperability model was developed for solving the described problems,forming a regular development of and an integrated network for online services ofpublic institutions, which should also be the base for preventing the problems on theirway to unification. It should support the systems, which influence the workingprocesses in the institutions, the analyses for the processes of the managementinformation systems, the problem solving in these sectors, the financial analyses aswell as the fixing of needs and mistakes.After an evaluation of the results, an interoperability model was developed tointegrate information systems within an institution and to increase their levels.It was elaborated the kind of services of public institutions, the worldwidedevelopmental levels of e-government, the different methods of several countries on their way to unified systems as the problems on their way to online citizens services.The information systems of the Presidency for Turk Abroad Related Communities,their needs and similarities were analysed. Furthermore, the description of a modelwhich points up the process of unification of the systems in an institution and theirdevelopment was given.
Collections