Effect of flight simulator out the window visual database on perception of altitude and speed in low level flight
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Simülatör eğitiminde, uçuş becerilerinin gerçek dünyaya olumlu şekilde aktarılabilmesi için simülasyonun gerekli görsel ipuçlarını içermesi çok önemlidir. Bu nedenle, uçuş simülatörlerindeki dış dünya görsel sahnesinin ayrıntı seviyesi, alçak irtifa uçuş görevleri gerçekleştirildiğinde daha da önem kazanmaktadır. Görüntü üreteçlerindeki sistem performansı kısıtları dış dünya görsel veri tabanının detay seviyesinin belirlenmesinde önemli rol oynamaktadır.Bu çalışmanın amacı, uçuş simülatörlerindeki dış dünya görsel veri tabanının alçak irtifa uçuşlarındaki yükseklik ve hız algılamasına etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, farklı arazi dokusu çözünürlüklerinde ve farklı sayıda üç boyutlu modele sahip görsel araziler üzerinde yapılan uçuşlar kaydedilerek katılımcılardan uçuşun yükseklik ve hız değişimleri hakkında yargıda bulunmaları talep edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, alçak irtifa uçuşlarda dış dünya görsel sahne detaylarının yükseklik ve hız algısı üzerindeki etkilerini görmek için değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın sonucunun, görsel veri tabanı yaratıcılarına dış dünya görsel sahnesinin ayrıntı düzeyini belirlemesinde yardımcı olacağı değerlendirilmektedir. It is very important that the simulations shall contain the necessary visual cues so that the acquired flight skills can be transferred to the real world positively. Therefore, the detail level of out the window (OTW) visual scene of flight simulators becomes more important when low altitude flight (LAF) missions are performed. Limited computer-image generator (CIG) processing capacity places constraints on the details of simulator visual scenes.The purpose of this study is to investigate the effect of OTW visual database of flight simulators on perception of altitude and speed in LAF. For this purpose, recorded flights on different OTW visual databases which differs on terrain texture resolution and number of 3D models resting on it are shown to the participants to request them for judging on the change of altitude and speed of the flight. The results are evaluated to see the effects of the visual scene details on altitude and speed in LAF. It is assessed that the result of the study helps visual database creators determining the detail level of visual scene in terms of its resolution and the number of 3D models in it.
Collections