Improvement of real and reactive power control by putting unified power flow controllers (UPFC) in the optimal locations of transmission lines
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı, iletim hatlarının en uygun yerlerinde birleştirilmişbir güç akışı denetleyicisi (UPFC) yerleştirerek gerçek ve reaktif güç kontrolününiyileştirilmesidir. MATLAB / SIMULINK ortamı, 500 kv'lik bir iletim hattı sistemivasıtasıyla gerçek ve reaktif gücün iyileştirilmesini doğrulamak için bu tezdekullanılmıştır. UPFC cihazının en uygun yerleri, bu tezde, güç sistem ağında yer alanUPFC cihazlarının sayısının ve sayısının belirlenmesi için etkili bir yöntem olanParçacık Sürüsü Optimizasyonu (PSO) algoritmasına dayanılarak belirlenmiştir. Buyöntem, tıkanıklığın azaltılması için kritik hatların çoğunda tanınır ve kritikotobüslerde voltaj güvenliğini artırır. Önerilen teknik 24 veriyolu güç sistemindeuygulanmaktadır.Bu nedenle, bu tezde, iletim hatlarında gerçek güç ve reaktif güç kontrolünüiyileştirmek için UPFC'nin performansı araştırılmış ve bu tezde elde edilen önemlisonuçlar, Bulanık Mantık denetleyicisi kullanan ve kullanmadan önceki iyileştirmesonuçlarını güçlendirmiş ve aynı zamanda PSO algoritması için tıkanıklığı gidermekve iletim güç hatlarının gerilim güvenliğini arttırmak için UPFC cihazlarının tahsisi. In this thesis, the objective of the work is to improve the real and reactivepower control by placement of a unified power flow controller (UPFC) in the optimallocations of transmission lines. The MATLAB/ SIMULINK environment is utilizedin this work for verifying the improvement of real and reactive power throughtransmission line systems of a 500 kv. The optimal locations of the UPFC device arespecified based on Particle Swarm Optimization (PSO) algorithm which is aneffective method used for determining the optimal location, size and number ofUPFC devices in a power system network to mitigate the congestion whenrecognized in most of critical lines and to enhance voltage security in critical buses.The proposed technique is implemented on a 24- bus power system.So, in this thesis the performance of the UPFC is investigated to improve realpower and reactive power control in the transmission lines. The associated resultsobtained in this thesis strengthen the earlier results for the improvement with andwithout using a Fuzzy Logic controller, and also PSO algorithm for the allocation ofUPFC devices to relieve congestion and enhance voltage security of the transmissionpower lines.
Collections