Search
Now showing items 1-10 of 15
Sürdürülebilir pazarlama ve tüketici davranışı: Çevreyle dost ürün satın alma davranışında çevre bilinci, yaşam tarzı ve ilgilenim düzeyinin etkilerinin belirlenmesi üzerine bir pilot araştırma
(2018-08-06)
Bu çalışmada sürdürülebilir pazarlama çerçevesinde, çevreyle dost davranışlar ve bu davranışların şekillenme süreci incelenmiştir. Çalışmanın temel amacı, satın almaya yönelik tutum, niyet ve satın alma davranışı üzerinde ...
Bir farklılaştırma stratejisi olarak yeşil pazarlama yaklaşımı
(2018-08-06)
Çevre sorunlarının tüm dünyada çözülmesi gereken öncelikli problemler gözüyle bakıldığı çağımızda yeşil pazarlama uygulamalarının önemi artmaktadır. Bu çalışma yeşil pazarlama uygulamalarına stratejik bir bakış açısı ile ...
Yapısal eşitlik modellemesi ve pazar araştırmalarında kullanımı
(2018-08-06)
Yapısal Eşitlik Modeli, sosyal bilimler için önemli bir ihtiyacı karşılayan çok değişkenli istatistik analiz yöntemidir. Birden fazla çok değişkenli analizi eşanlı olarak kullanan Yapısal Eşitlik Modeli, son dönemlerde ...
Nöropazarlama kapsamında göz izleme tekniği: E-dergi kapak tasarımı karakteristiklerinin, okurların satın alma niyetlerine etkileri üzerine deneysel bir uygulama
(2020-08-21)
Günümüzde uluslararası birçok derginin, basılı yayıncılığın yanında elektronik olarak da yayınlanmaya başladıkları görülmektedir. Maliyet avantajına, mobil teknolojilerin gelişim hızı da eklendiğinde, gelecekte pek çok ...
Ağızdan ağıza pazarlama ile satın alma esnasında karşılaşılan sürpriz arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir pilot araştırma
(2018-08-06)
Tüketicilerin, her bir ürün için pek çok alternatif marka arasından seçim yapması gerekmektedir. Gün geçtikçe bu alternatif çokluğu kafa karıştırıcı bir düzeye ulaşmış ve hangi markanın diğer markalardan, hangi yönden üstün ...
Mobil uygulamalardaki oyunlaştırma kabulünün tüketicilerin tutumuna ve kullanım niyetlerine olan etkisinin belirlenmesi
(2020-11-30)
Dünyada ve Türkiye'de mobil cihazların kullanımının artması ile birlikte firmaların mobil cihazlarla müşterilerine her yerde ve her an ulaşmaları mümkün hale gelmiştir. Bu amaçla, firmalar tarafından mobil uygulamalar ...
Marka kişiliğinin ve marka sadakatinin oluşumunda deneyimsel pazarlamanın rolü
(2020-07-26)
İşletmelerin rakipler tarafından taklit edilme ihtimali düşük olan ve yenilikçi deneyimsel pazarlama stratejileri geliştirmeleri, faaliyet gösterdikleri alanlarda sürdürülebilir bir rekabet üstünlüğü elde etmelerinde etkili ...
Sosyal medyanın pazarlama iletişiminde kullanılması
(2018-08-06)
Günümüzde iletişim teknolojisinin gelişmesi, aynı zamanda kuruluşların iletişim biçimlerini de etkilemektedir. Web 2.0 kavramı ile şekillenmiş olan sosyal medya kuruluşların pazarlama iletişimi biçimlerinin değişiminde ...