Sürdülebilir tüketim davranışlarında kişisel değerlerin rolü: Kadın öğretim elemanlarının giysi elden çıkarma davranışları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma bireylerin kişisel değerleri ile çevreci tüketim davranışları arasındaki ilgiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Merak edilen tüketici davranış alanı ise kadın tüketicilerin giysi satın alma ve kullanım sonrası elden çıkarma davranışlarıdır. Bu amaca ulaşmak için tasarlanan çalışma hem tanımlayıcı bir araştırma, hem de neden-sonuç araştırmasıdır.Araştırma, Çukurova Üniversitesi?nde bulunan 278 kadın öğretim elemanları üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamına Çukurova Üniversitesi merkez kampüsü içerisindeki 12 fakülte ve 1 devlet konservatuarı dahil edilmiştir.Araştırma kapsamında, kadın akademisyenlerin iyilikseverlik ve evrenselcilik değer tiplerine, güç-başarı ve hedonizm değer tiplerine göre daha fazla önem verdiği görülmektedir. İyilikseverlik değerine sahip bireylerin daha fazla çevreci yaklaşımda bulundukları araştırmanın diğer bir sonucudur.Anahtar Kelimeler: Bireysel Değerler, Sürdürülebilir Tüketim, Tüketici Davranışları, Giysi Geridönüşüm This study aims at searching the relationship between people's personal values and their environmentalist attitude towards consumption. Consumer's behaviour that is being wondered is woman consumer's behaviour of purchasing clothes and their claim to disposal. The study planned to be successful is both a supplementary search and a research of cause and effects.This research has been held on 278 woman academic staffs of Çukurova University. 12 faculties and a state conservatory has been included into research area. According to the results it is shown that, woman academic staffs gives more importance on universalist value types rather than value types of power-success and hedonism. Another result of this research is woman academic staff who have the value of benevolence are showing approach to environmentalist acts.Keywords: Personal Values, Sustainable Consumption, Consumer Behaviour, Clothes Recycling
Collections