Teaching and learning phrasal verbs through conceptual metaphors
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kelime öğrenmenin dil öğreniminde önemli bir yeri vardır. Öbek eylemler söz dağarcığının en önemli parçalarından biridir. Genellikle, öbek eylemler, fiil, ilgeç veya zarflardan oluşan birleşik sözcükler olarak tanımlanır. Bir öbek eylemi oluşturan parçalardan birisi değiştiğinde, çoğu zaman, anlam da değişir. Böylece öbek eylemleri öğrenme, öğrenciler için zorlaşır ve karmaşıklaşır. Bu çalışmada, Kavramsal Eğretileme Teorisine göre ilgeçler üzerine odaklanarak öbek eylemleri öğretme ve öğrenmenin etkililiğini incelemeyi amaçladık. Bu çalışmada kullanılan ilgeçler UP-DOWN-OUT-IN-INTO ve OFF' tur. Kavramsal eğretilemeleri kullanmanın öbek eylemlerin anlamını kazanmada öğrencilere yardımcı olup olmadığını bulmak için mevcut müfredata kavramsal eğretileme aktiviteleri eklenmiştir. Ayrıca, kavramsal eğretilemeleri kullanmanın öbek eylemleri daha uzun süre içinde akılda tutmayı artırıp artırmadığını araştırmaya çalıştık. Bu vaka çalışmasının bir diğer amacı, öbek eylemleri kavramsal eğretileme yoluyla öğrenmenin öğrencilerin öğrenme ve öğretme sürecine karşı olan motivasyon, ilgi ve zevk seviyelerine katkıda bulunup bulunmadığını ortaya çıkarmaktı. Üçgenleme ve bütünleyiciliği sağlamak için, nicel ve nitel araştırma metotlarını birleştirerek karma araştırma metotları kullanıldı. Veri toplamak için Öbek Eylemler Testleri, Motivasyon Envanteri ve resmi olmayan röportajlar yapılmıştır. Sonuçlar tanımlayıcı istatistik, yinelenmiş ölçümler için varyans analizi (ANOVA) ve içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler uygulamanın olumlu katkılarını ortaya koymuştur.Anahtar Kelimeler: Öbek Eylemler, İlgeçler, Eğretileme, Kavramsal EğretilemeTeorisi, Konumsal Eğretilemeler, Ontolojik (Varoluşsal) Eğretilemeler, DurumsalEğretilemeler Vocabulary learning has an important role in language learning. Phrasal verbs are one of the most essential parts of vocabulary. Generally speaking, phrasal verbs are defined as combinations of verbs and particles. When one of the components that form a phrasal verb changes, most of the time, the meaning also changes. So learning phrasal verbs becomes hard and complicated for the learners. In this study we aimed to examine the effectiveness of teaching and learning phrasal verbs by focusing on the particles on the basis of Conceptual Metaphor Theory. The particles used in this study were UP- DOWN- OUT- IN- INTO- OFF. We integrated conceptual metaphor activities to the existing language syllabus so as to find out whether using conceptual metaphors helped the learners acquire the meanings of phrasal verbs. Also, we tried to investigate whether using conceptual metaphors enhanced the retention of phrasal verbs over longer periods of time. Another purpose of this case study was to find out whether learning phrasal verbs through conceptual metaphors contributed to the students' level of motivation, interest, enjoyment, pleasure towards the teaching and learning process. In order to ensure triangulation and complementarity, mixed research methods were used, combining both quantitative and qualitative research methods. Phrasal Verbs Tests, Intrinsic Motivation Inventory and informal interviews were administered in order to collect the data. The results were discussed by descriptive statistics, One-Way Repeated Measures of ANOVA and content analysis. The results of the data analysis yielded positive findings regarding the implementation.Keywords: Phrasal Verbs, Particles, Metaphors, Conceptual Metaphor Theory,Orientational Metaphors, Ontological Metaphors, Situational Metaphors
Collections