Adana–Mersin demiryolu hattının coğrafi bilgi sistemleri uygulanarak üstyapı bilgi sisteminin oluşturulması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Demiryolu ulaşımı sektörel anlamda önem kazanmaya başladı. Dünyanın gelişmiş ülkeleri demiryolu ulaşım sistemlerini yüzyıl önce tamamlamış olmasına rağmen Türkiye'de mevcut demiryolu ağı yetersiz ve ağın büyük bir kısmı tek hatlıdır. Son yıllarda Türk Demiryolları bu açığı kapamak adına büyük bir yatırım atağı başlatmıştır. Büyük bir atılım peşinde olan demiryolları, teknoloji anlamında bakir bir toprak gibi olup gelişmiş ülke standartlarını yakalayabilmek için her alanda yeni teknolojilere açık bir kurum olduğu bilinmektedir. Bu çalışmada TCDD şebekesi Adana – Mersin Hattı, mevcut üstyapı ( ray, travers), mevcut hattın geometrik durumu ( kurp yarıçapları, düşey eğimleri), istasyonlar ve hatta yapılan bakım ve yenileme çalışmaları gibi bilgiler CBS ortamına aktarılarak bir veri tabanı oluşturulmuş, demiryolu hattı bilgileri ihtiyaçlara göre analiz edilebilir hale getirilerek bazı analizler gerçekleştirilmiştir. Railways come into prominence in sectoral area. Despite developed countries has completed railway transportation system before a century, in Turkey, railway net is defective and most of railway net is single line. In recent years, Turkish Railways shows a great development, so Turkish Railways is opened to new technologies.In this study, Turkish State Railways net Adana – Mersin line such as, superstructure, geometric situation and stations is transferred into GIS environment and developed a data base for realising analisis.
Collections