Show simple item record

dc.contributor.advisorBingölbali, Erhan
dc.contributor.authorCoşkun, Medine
dc.date.accessioned2020-12-07T10:19:16Z
dc.date.available2020-12-07T10:19:16Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130563
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin matematik derslerindeki sınıf içi uygulamalarında ilişkilendirmeye ne ölçüde ve nasıl yer verdiklerini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Gaziantep ilindeki farklı ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 3 matematik öğretmeni ve 3 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin matematik derslerindeki sınıf içi uygulamaları bir eğitim-öğretim yılı boyunca belirli aralıklarla videoya çekilmiştir. Video kayıtlarının analizleri ile araştırma verileri elde edilmiştir. Elde edilen veriler öğretmenlerin matematik derslerinde ilişkilendirmeye ne ölçüde yer verdikleri; gerçek hayatla ilişkilendirme, kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme, kavramlar arası ve disiplinler arası ilişkilendirme yönlerinden incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında en fazla kavramlar arası ve gerçek hayatla ilişkilendirmeye yer verdiklerini, farklı gösterimler arasında ilişkilendirmeye ise daha az yer verdiklerini göstermektedir. Diğer disiplinlerle ilişkilendirme ise neredeyse hiç yapılmamıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin matematik derslerinde ilişkilendirmeye yeterli düzeyde yer vermedikleri belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: matematiksel ilişkilendirme, gerçek hayatla ilişkilendirme, kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme, kavramlar arası ilişkilendirme, farklı disiplinlerle ilişkilendirme
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the extent to which teachers use the connections in their mathematics classroom practices. Three mathematics and three classroom teachers working in different elementary schools in Gaziantep took part in this study. These six teachers? mathematics classroom practices were videotaped at regular intervals throughout the academic year. Research data were obtained by analyzing video recordings. The data were analyzed to find out the extent to which teachers use the connections, namely real life connections, connections between different representations of a concept, connections between concepts and interdisciplinary connections in their classroom practices. The results show that the teachers make more connections in the categories of the connections between concepts and real life connections. Comparatively, there is less emphasis on the connections between multiple representations and interdisciplinary connections are hardly ever used. Consequently, the findings show that the teachers have not given enough importance to make connections in their mathematics classes.Key words: Making connections in mathematics, real life connections, making connections among multiple representations of a concept, making connections between different concepts, interdisciplinary connections.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleMatematik derslerinde ilişkilendirmeye ne ölçüde yer verilmektedir?: Sınıf içi uygulamalardan örnekler
dc.title.alternativeTo what extent making connections are given place in mathematics classes?: Examples from real classroom practices
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMultiple representation
dc.subject.ytmConcept maps
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematical models
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmInterdisciplinary
dc.subject.ytmRealistic mathematic education
dc.subject.ytmConceptual knowledge
dc.subject.ytmRelationship
dc.identifier.yokid10018399
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357654
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess