Show simple item record

dc.contributor.advisorMurat, Mehmet
dc.contributor.authorUğur, Erol
dc.date.accessioned2020-12-07T10:19:13Z
dc.date.available2020-12-07T10:19:13Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130558
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin kişilerarası ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmaları ve saldırganlık tepkileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma evrenini Gaziantep ilindeki ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Araştırma örneklemi ise Şahinbey, Şehitkamil ve Nizip ilçelerindeki ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 843 öğrenci ile oluşturulmuştur. Araştırmanın verileri Saldırganlık Ölçeği ve Kişilerarası İlişkilerle İlgili Bilişsel Çarpıtmalar Ölçeği ile elde edilmiştir.Araştırmanın verileri çift yönlü varyans ve aşamalı regresyon analizi ile test edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, kişilerarası ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtma düzeyi yüksek öğrencilerin, saldırganlık alt türleri olan `fiziksel?, `sözel?, `öfke?, `düşmanlık? ve `dolaylı? saldırganlık düzeylerinin kişilerarası ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtma düzeyi düşük öğrencilere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Cinsiyetlerine göre öğrencilerin kişilerarası ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtma puanlarında anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Cinsiyetlerine göre öğrencilerin saldırganlık puanları arasında erkek öğrenciler lehine bir farklılık saptanmıştır. Algılanan anne baba tutumu `demokratik? olan öğrencilerin, kişilerarası ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtma ve saldırganlık düzeylerinin; `baskıcı otoriter?, `tutarsız?, `ilgisiz? ve `koruyucu? anne baba tutumu algılayan öğrencilere göre daha düşük olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThe goal of this master?s thesis is to display the relationship between interpersonal cognitive distortions and agsression responses of high school students and to determine if how interpersonal cognitive distortions predict aggression level.The subjects of this study were 843 students who have been studying in 9th, 10th, 11th, and 12th grads of high schools in Gaziantep. The data were analyzed and evaluate using Pearson?s Product Moment Correlation Coefficients, two-way Anova and multiple regression analysis.In this study, significant positive correlations were found between interpersonal cognitive distortions and aggression. It has been found out that the students having high interpersonal cognitive distortion level has higher points of all subscales of aggression scale than students have low interpersonal cognitive distortion level.According to the results of multiple regression analysis, it is indicated that interpersonal cognitive distortions subscales points were significant predictor for student?s aggression points.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin kişilerarası ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmaları ve saldırganlık tepkileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of the relationship between interpersonal cognitive distortions and aggreesion responses of high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmInterpersonal relations
dc.subject.ytmCognitive distortion
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmPersonal specifications
dc.identifier.yokid465831
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345539
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess