İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin okula güven ile iş doyumlarının incelenmesi: Gaziantep ili örneği
dc.contributor.advisor | Yaşar, Mehmet | |
dc.contributor.author | Tekin, Cumali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:19:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:19:10Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130554 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, okula güven düzeylerinin, iş doyumlarıyla ilişkisi olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2011-2012 eğitim-öğretim yılı içerisinde Gaziantep ili Şahinbey ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında görevli öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, Gaziantep ili, Şahinbey ilçesi merkezindeki 17 ilköğretim okulunda görev yapan 517 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla ?Okula Güven Ölçeği? ve ?İş Doyum Ölçeği? kullanılmıştır. Ölçek üç bölümden oluşmuştur. Bunlar ; (1) ölçekleri yanıtlayan öğretmenlere ait bilgilerin, (2) okula güvene ilişkin maddelerin, (3) iş doyumunu etkileyen faktörlere ilişkin maddelerin yer aldığı bölümlerdir. Araştırma verileri ?ortalama?, ?standart sapma?, ?t-testi?, ?tek yönlü varyans analizi?, ?Post Hoc çoklu karşılaştırmalar testi? ve ?Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı? ile çözümlenmiştir. Öğretmenlerin okula güven düzeyleri ile iş doyumu düzeylerini belirlemek amacıyla, ölçeklerdeki faktörlerin aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları tespit edilmiştir. Bu tespit sonucunda; öğretmenlerin okula güvenleri ?çoğunlukla? düzeyinde, iş doyumlarının ise ?orta? düzeyinde olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda, araştırmaya katılan öğretmenlerin değerlendirmelerinin, cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, aynı okulda çalışma süresi, öğretmenlik kıdemi, branş, eğitim düzeyi ve mezun olunan okul değişkenlerine bağlı olarak farklılık gösterip göstermediği test edilmiştir. Yapılan bu fark testleri sonucunda bazı demografik değişkenlere ait alt gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık (p<.05) olduğu, bir kısmında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı (p>.05) tespit edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin okula güven toplam puanı ile iş doyumu toplam puanı arasında pozitif, doğrusal ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Güven, Örgütsel Güven, Okula Güven, İş Doyumu. | |
dc.description.abstract | The objective of this researc is to find out if the level of trust primary school teachers trust in their schools has any relation to their job satisfaction. The population this research is teachers working in primary school in Şahinbey district of, Gaziantep in 2011-2012 education year. And, 517 teachers working in 17 schools the center of Şahinbey district of Gaziantep constitute the sample of the research In order to collect data, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin okula güven ile iş doyumlarının incelenmesi: Gaziantep ili örneği | |
dc.title.alternative | A research on the trust in and satisfaction from jobs of teachers working in primary schools: Gaziantep sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Organizational trust | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.identifier.yokid | 10002562 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345541 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |