Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, okul müdürlerinin sergiledikleri liderlik stilleri ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkiyi öğretmen görüşlerine göre incelemektir. Araştırmaya, Şırnak ili İdil ilçesindeki 37 ilköğretim okulunda görevli 272 öğretmen katılmıştır. Veriler, Çok Faktörlü Liderlik Anketi ve Minnesota İş Doyumu Anketi kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi aşamasında, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, dönüşümcü ve sürdürümcü liderlik stili ile içsel doyum arasında düşük, dışsal iş doyum arasında ise orta düzeyde pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür. Buna karşın, serbestlik tanıyan liderlik stili ile içsel iş doyum arasında düşük ve dışsal iş doyumu arasında ise orta düzeyde negatif yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. The aim of this research is, to examine the relationship between school principals' leadership styles and teachers' job satisfaction according to the teachers' opinions. The paticipants of this study were 272 teachers from 37 elemantary schools in İdil district of Şırnak province. The data were collected with Multifactor Leadership Questionnaire and Minnesota Job Satisfaction Survey. At the phase of data analysis, Pearson Product Moment Correlation was used. The study revealed that there was low positive correlation between internal satisfaction and transformational and transactional leadership. The study also indicated that there was moderate positive correlation between external satisfaction and transformational and transactional leadership. Whereas, there was a low negatif correlation between laissez-faire leadership style and internal satisfaction and a moderate correlation between laissez-faire leadership and external satisfaction.
Collections