Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ile akademik öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerinin ve akademik öz yeterlik inançlarının ne düzeyde olduğunu belirlemek ve iletişim becerilerinin akademik öz yeterlikleri arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011 – 2012 Öğretim Yılı Gaziantep Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Eğitim Fakültesi ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda okuyan 523 öğrenci oluşturmaktadır.Elde edilen veriler SPSS 16 istatistik programında değerlendirilmiştir. Çalışmada kullanılan İBE'nin ve ÜAÖYÖ'nün güvenilirlik katsayısı 0.903 olarak bulunmuştur. Verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde Anova ve t–testi ile korelasyon analizi teknikleri kullanılmıştır. İstatistikî analizlerde anlamlılık düzeyi p<0.05 ve p<0.01 olarak seçilmiştir.Araştırma sonucuna göre; üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ile akademik öz yeterlikleri arasında pozitif ve oldukça yüksek bir ilişki belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: İletişim, iletişim becerileri, öz yeterlik, akademik öz yeterlik. In this study, analysis of communication skills and academic self efficacy of university students has studied. The sample of the study consists of 523 students attending in Gaziantep University, Faculty of Arts and Science, Faculty of Business and Physical Education and Sport High School, during the period of 2011-2012 academic term.Arithmetic means, standart deviation, t-test, ANOVA, the analysis of correlation, the test of Tukey have been used for the analysis of the data.Stastically significant relationships are found between communication skills and academic self efficacy beliefs of university students.Key Words: Communication, communication skills, self efficacy, academic self efficacy.
Collections