Show simple item record

dc.contributor.advisorBay, Erdal
dc.contributor.authorŞahiner, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-07T10:18:29Z
dc.date.available2020-12-07T10:18:29Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130459
dc.description.abstractÜlkemizde 2005 yılında eğitimde yapılan değişiklikle birlikte yapılandırmacı yaklaşım anlayışı benimsenmiştir. Bu bağlamda değişikliğe gidilen ders programlarında da yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeli benimsenmiştir. 5E modelinin okullarda kullanılmaya başlanması bu modelin etkililiğinin incelenmesi gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Bu araştırma, matematik eğitiminde yapılandırmacı yaklaşımın 5E modelinin etkililiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada yapılandırmacı yaklaşımın 5E modelinin uygulandığı deney grubu ile sunuş yolu yaklaşımının kullanıldığı kontrol gruplarının arasında erişi ve kalıcılık düzeyleri açısından anlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada ayrıca, deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin klasik test sonuçları SOLO taksonominin basamaklarına göre sınıflandırılmış ve iki grup arasındaki bilişsel düzey farklılıkları ortaya konulmuştur. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma Tahsin Yentur İlköğretim Okulu 29 kişilik 6-A ve 32 kişilik 6-B şubelerindeki toplam 61 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verilerin elde edilmesinde, çoktan seçmeli test ve SOLO taksonomiye uygun olarak hazırlanan klasik test kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda, deney grubunun ön test, son test, kalıcılık testi ve klasik test sonuçlarının kontrol grubundan daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeli kullanılarak hazırlanmış matematik programının sunuş yolu kullanılarak hazırlanan programdan daha etkili olduğu ortaya konulmuştur. Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı, 5E Öğrenme Döngüsü Modeli, Solo Taksonomi, Kümeler
dc.description.abstractIn 2005, together with the change in education, our country, constructivist approach has been adopted. In this context, the constructivist approach to curriculum change destination 5E model is adopted. The necessity to examine the effectiveness of this 5E model has revealed that the introduction of schools . This research was conducted to determine the effectiveness of 5E model of constructivist approach in mathematics education . Presentation of the research of constructivist approach path 5E model approach is used with the experimental group of control groups, no significant differences in levels of achievement and retention were investigated. The research also revealed the results of the experimental and control group students' SOLO taxonomy stages are classified according to the classic test of cognitive skills and the differences between the two groups have been determined.A pre -test- post-test control group experimental design was used. Research Tahsin Yentur Elementary School 29 students 6 -A and 6-B with 32 students was carried out on a total of 61 students . To obtain the data, multiple-choice tests and prepared in accordance with the SOLO taxonomy used in classical test . The findings obtained from this study , the experimental group pre-test , post-test , retention test and the classic test results were higher than the control group . As a result, the constructivist approach, prepared using the 5E model was prepared using the program more effective mathematics program revealed that the way of submission .Keywords: Constructivist Learning Theory, 5E Learning Cycle Model , Solo Taxonomy, Clustersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5E modelinin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi kümeler konusundaki erişi ve kalıcılığına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of 5E model in acqusition and permanance on the subject of sets in math class of 6th grade's students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPermanence
dc.subject.ytmClusters
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytm5E Model
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid10018503
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357655
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess