5E modelinin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi kümeler konusundaki erişi ve kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde 2005 yılında eğitimde yapılan değişiklikle birlikte yapılandırmacı yaklaşım anlayışı benimsenmiştir. Bu bağlamda değişikliğe gidilen ders programlarında da yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeli benimsenmiştir. 5E modelinin okullarda kullanılmaya başlanması bu modelin etkililiğinin incelenmesi gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Bu araştırma, matematik eğitiminde yapılandırmacı yaklaşımın 5E modelinin etkililiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada yapılandırmacı yaklaşımın 5E modelinin uygulandığı deney grubu ile sunuş yolu yaklaşımının kullanıldığı kontrol gruplarının arasında erişi ve kalıcılık düzeyleri açısından anlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada ayrıca, deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin klasik test sonuçları SOLO taksonominin basamaklarına göre sınıflandırılmış ve iki grup arasındaki bilişsel düzey farklılıkları ortaya konulmuştur. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma Tahsin Yentur İlköğretim Okulu 29 kişilik 6-A ve 32 kişilik 6-B şubelerindeki toplam 61 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verilerin elde edilmesinde, çoktan seçmeli test ve SOLO taksonomiye uygun olarak hazırlanan klasik test kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda, deney grubunun ön test, son test, kalıcılık testi ve klasik test sonuçlarının kontrol grubundan daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeli kullanılarak hazırlanmış matematik programının sunuş yolu kullanılarak hazırlanan programdan daha etkili olduğu ortaya konulmuştur. Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı, 5E Öğrenme Döngüsü Modeli, Solo Taksonomi, Kümeler In 2005, together with the change in education, our country, constructivist approach has been adopted. In this context, the constructivist approach to curriculum change destination 5E model is adopted. The necessity to examine the effectiveness of this 5E model has revealed that the introduction of schools . This research was conducted to determine the effectiveness of 5E model of constructivist approach in mathematics education . Presentation of the research of constructivist approach path 5E model approach is used with the experimental group of control groups, no significant differences in levels of achievement and retention were investigated. The research also revealed the results of the experimental and control group students' SOLO taxonomy stages are classified according to the classic test of cognitive skills and the differences between the two groups have been determined.A pre -test- post-test control group experimental design was used. Research Tahsin Yentur Elementary School 29 students 6 -A and 6-B with 32 students was carried out on a total of 61 students . To obtain the data, multiple-choice tests and prepared in accordance with the SOLO taxonomy used in classical test . The findings obtained from this study , the experimental group pre-test , post-test , retention test and the classic test results were higher than the control group . As a result, the constructivist approach, prepared using the 5E model was prepared using the program more effective mathematics program revealed that the way of submission .Keywords: Constructivist Learning Theory, 5E Learning Cycle Model , Solo Taxonomy, Clusters
Collections