Avrupa Bilgisayar Yetkinlik Sertifikası(ECDL) ile MYO Bilgisayar Programcılığı Programı öğretim programlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi iletişim teknolojilerinin hızla ilerlediği günümüzde, yenilikleri takip etmek kolay değildir. Bu zorluk, bilgisayar yetkinlik alanlarında karşımıza sıkça çıkmaktadır; çünkü bilgisayar eğitim programları ve bölümleri çeşitlilik arz etmektedir. Bilgisayar öğretimi ile ilgili orta öğrenim, ön lisans, lisans eğitimleri bulunmaktadır. Bilgisayar kullanma becerisi de her zaman eğitim durumu ile paralel olmayabilmektedir. Bu durum kişi, kurum ve kuruluşları, belli standartlara sahip, herkesçe bilinen sertifikalara yönlendirmiştir. 150 ülkede geçerliliği olan ECDL sertifikaları ülkemizde de oldukça yaygındır. Bu çalışmada; sertifika programlarının öğretim programları ile İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi kapsamında geliştirilen Meslek yüksekokulu bilgisayar programcılığı programının öğretim programı karşılaştırılmıştır. Nitel araştırma kapsamında, doküman inceleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ECDL uzman öğretim programını karşılamada, bilgisayar programcılığı öğretim programı %44 ile % 55 arasında bulunurken, ECDL webstarter için %60-%66 seviyesinde bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: ECDL, MYO, program karşılaştırma, öğretim programı, bilgisayar programcılığı Nowadays its hard to follow new developments considering that information and communications technologies progress rapidly. We oftenly come across this difficuly in computer competence field because, computer education programmes and departments vary from each other. There are computer education in secondary education, undergraduate, graduate and postgraduate programmes. Computer using skills may not be in accordance with educational status. This situation has led individuals and institutions to well known certificates which have certain standards. ECDL certificate which has validations in 150 countries is also common in Turkey. In this thesis, curriculums of ECDL certificate programme and Computer Programming vocational school which has been developed as part of `Improving Human Resources by Vocational Education Project` have been compared. Document investigating technique was used within qualitative research. In conclusion, it has been found that vocational high school computer programming education programme compensates ECDL Expert Certificate at %44-%55 level and ECDL Webstarter Certificate at %60-%66 level.Key words: ECDL, VHS, comparison of curriculums, curriculum, computer programming
Collections