Sınıfta sosyal normların geliştirilmesinde materyal kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin bir takım sosyal normlar oluşturmalarında norm, kavram ve materyal ilişkisini belirlemektir. Bu çalışma `İlköğretim Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Alanlarında Mesleki Gelişim Modeli ve Bu Modelin Yaygınlaştırılması` isimli TÜBİTAK tarafından desteklenen 108K330 nolu proje kapsamında elde edilen veriler kullanılarak hazırlanmıştır. Projeye 30 öğretmen dahil olmuştur. Bu öğretmen grubundan 15 tanesi fen ve teknoloji öğretmenidir. Proje kapsamında öğretmenlere Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesinde görev yapmakta olan fen ve matematik eğitimi alanında çalışan öğretim üyeleri tarafından çalışma alanını oluşturan sınıf içi normlar ile ilgili yaklaşık dört hafta süren bir hizmet içi eğitim verilmiştir. Eğitimlerden önce ve sonra, eğitimlerin öğretmenlerin uygulamalarındaki etkisini görmek amaçlı bazı öğretmenlerin dersleri videoya alınmış, mülakatlar yapılarak anketler uygulanmıştır. Bu çalışma bir durum çalışmasıdır. Bu çalışma kapsamında bir öğretmenin videoya çekilen (1 sınıf) sınıf-içi uygulamalarındaki gelişimleri üzerinde durulmuştur. Sosyal normların oluşturulmasında kullanılması gereken materyalin özellikleri Ahmet öğretmenin ayrı ayrı videoları için ele alınmıştır. Daha sonra Ahmet öğretmenin bulgularının karşılaştırılması yapılmıştır. Sosyal normların dolayısıyla sekiz temel becerinin geliştirilebilmesi için materyalin günlük hayatla ilişki kurulabilir ve yoruma elverişli olması gerektiği görülmüştür. Ayrıca işlenilen konunun günlük hayatta işe yararlılığının ve materyalin öğrencilerin günlük hayatta uygulama yapmalarına fırsat vermesinin de etkisinin olduğu saptanmıştır. This study aimed to determine the relationship amongst norm, concept and material when some teachers develop a number of social norms in their classrooms. Being called 'Developing and Wide Spreading a Professional Development Model For Teachers in Science and Mathematics', the present paper reported the results of this particular study, which is supported by TUBITAK with a project number of 108K330. A total of 30 teachers have participated in the project and 15 of whom were Science and Technology teachers. In this project, University lecturers from Teaching Faculty of Gaziantep University who have been working in Science and Math departments provided an in-service training course on classroom norms. It has lasted about four weeks. To see the effects of the course, the lessons of the teachers were video-recorded, a number of interviews were conducted and public surveys were completed. This is a case study. In this study, a particular teacher's videos have become the focus of our analysis (1st grade). The materials needed to create social norms were examined separately in Ahmet Teacher's videos. Then, the findings were compared. The results indicated that eight main abilities, materials should be related to students' daily life and be open to criticism. Also, the results indicated the subject matter should be useful in students' daily life and the materials used ought to offer practical benefits to the students.
Collections