Eğitim kurumlarında `balanced scorecard` yönetim sistemine duyulan ihtiyacın değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada bir stratejik performans yönetim sistemi olan Balanced Scorecard'a resmi ortaöğretim kurumlarında duyulan ihtiyacın belirlenmesi amaçlanmıştır. Eğitim kurumlarında etkin bir performans yönetim sisteminin bulunmaması ve resmi eğitim kurumlarının stratejilerini doğru yönlendirebilmek için Balanced Scorecard'a ihtiyaç duyacağı düşüncesi araştırmanın çıkış noktası olmuştur. Araştırma nicel bir çalışma olup, veriler Balanced Scorecard'a Duyulan İhtiyacın Belirlenmesi ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması ile toplanmıştır. Çalışmada `Okul yöneticileri ve öğretmen görüşleri doğrultusunda Balanced Scorecard'a resmi ortaöğretim kurumlarında ihtiyaç duyulmakta mıdır?` problemine cevap aranmıştır. Uyarlanan ölçeğin öğretmen ve yöneticilerden oluşan 140 kişilik bir grup üzerinde pilot uygulaması yapılmış, elde edilen sonuçlar doğrultusunda düzenlenen ölçek Gaziantep ili Şehitkamil ve Şahinbey ilçelerinde resmi ortaöğretim okullarında çalışan yönetici ve öğretmenlerden oluşan 374 kişiye uygulanmış ve sonuçlar SPSS 11.5 paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışmada katılımcıların %59'unun Balanced Scorecad'a orta düzeyde ihtiyaç duyduğu, %38'inin yüksek düzeyde ihtiyaç duyduğu, %2,1'inin az düzeyde ihtiyaç duyduğu ortaya çıkmıştır. Balanced Scorecard'a duyulan ihtiyaç ile kurum türü, okulun sosyo-ekonomik düzeyi, okulun öğrenci sayısı, çalışanların görevleri, çalışanların memuriyetteki yılları ve bulundukları kurumda çalışma yılları arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığı ortaya çıkmıştır. Balanced Scorecard'a duyulan ihtiyaç ile çalışanların cinsiyetleri arasında anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. The purpose of this study is to determine if there is a need to Balanced scorecard- a strategic performance measurement system- in public high schools. The lack of an active performance management system in educational institutions and the idea that public high schools would need to Balanced Scorecard to lead their strategies in the right way is the starting point of this research. This study is a quantitative study and the data is gathered by adapting `Assessing The Need For Balanced Scorecard` test into Turkish. In this study the main research problem is `Is there any kind of need to Balanced Scorecard in public high schools according to school administrators' and teachers' views?` The adapted test is applied to a group of 140 people which consist of teachers and administrators. According to the data gathered for the quality control of the test, the test is reorganized. The adapted version of the test is applied to 374 people which consist of school administrators and teachers who work at public high schools in Şahinbey and Şehitkamil districts in Gaziantep. The results are analyzed by using the SPSS 11.5 programme. The evaluation results show that 59% of participants are in need of Balanced Scorecard in higher level; 38% of participants are in need of Balanced Scorecard in medium level; 2,1% of participants are in need of Balanced Scorecard in lower level. There is no meaningful relationship among the need for Balanced Scorecard and type of school, socio-economic level of school, number of students at school, participants' position at school, participants' number of year in official duty, participants' number of years in their current school. There is meaningful relationship only between the need for Balanced Scorecard and the gender of participants.
Collections