Violence in contemporary plays: Philip Ridley`s Mercury Fur, Anthony Neilson`s Penetrator, Martin Mcdonagh`s The Pillowman
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma İngiltere'de 1990'larda ortaya çıkan Yüze Vurumcu Tiyatro üzerinde durarak, bu tiyatroda kullanılan şiddet kavramını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada Philip Ridley'nin Kürklü Merkür (2005), Anthony Neilson'ın Sokucu (1993) ve Martin McDonagh'ın Yastık Adam (2003) oyunları analiz edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, seçilen oyunlarda şiddetin nasıl ve niçin kullanıldığını incelemek ve bu yazarların şiddeti sahnede yansıtarak sosyal, politik ve ahlaki konularda dolaylı olarak nasıl eleştiri yaptıklarını göstermektir. Bu amaçla, seçilen oyunlarda sözlü, fiziksel ve psikolojik şiddet sahneleri incelenmiştir. Şiddet sahneleri ile birlikte oyunlarda şiddetin insan hayatını kontrol ettiği toplum ve bireylerin her alanda bozulma yaşanan bu çağdaş dünyada adaletsizlik, ahlaksızlık ve şiddetle nasıl başa çıktıkları yansıtılmıştır. Bu oyunlarda umut, sevgi gibi duyguların ve kurtarılmanın yıkım içinde bile erişilebileceği vurgulanmıştır. Bu tez çalışması, bu yazarların aşırı şiddeti sahnede kullanarak, içinde yaşadıkları çağın sosyal ve politik olaylarını dolaylı olarak eleştirdiklerini ortaya çıkarmaktadır. Anahtar Kelimeler: Yüze Vurumcu Tiyatro, çağdaş dünya, şiddet, Yastık Adam, Sokucu, Kürklü Merkür Focusing upon the in-yer-face theatre movement that dominated the British stage in the 1990s, this thesis aims to examine violence used in this kind of theatre. In this thesis, Philip Ridley's Mercury Fur (2005), Anthony Neilson's Penetrator (1993) and Martin McDonagh's The Pillowman (2003) have been analysed. This thesis intends to show how and why violence is used in the selected works and how these playwrights raise criticisms towards social, political and moral matters by using excessive violence. To this end, verbal, physical and psychological violence scenes employed in the plays have been examined. Together with extreme violence scenes, the contemporary world in which violence dominates societies and human life, where everything has been corrupted and how individuals cope with injustice, amorality and violence in the contemporary world have been pointed out. In these plays, the fact that the feelings such as love, hope and redemption can be found even within destruction has been emphasized. This thesis aims to argue that these playwrights covertly criticize social, political and moral issues by using excessive violence.Key Words: In-yer-face theatre, contemporary world, violence, Mercury Fur, Penetrator, The Pillowman
Collections