Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Servet
dc.contributor.authorYildirim, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-07T10:15:17Z
dc.date.available2020-12-07T10:15:17Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130055
dc.description.abstractOyunlaştırma `oyun dışı içeriklerde oyun tasarımının kullanılması` olarak tanımlamaktadır. Eğitim sürecinin oyunlaştırılması ise, öğrencilerin motivasyonlarının, başarılarının ve derse yönelik tutumlarının artırılması amacıyla, oyunlaştırma yapısının öğretim programlarına başarılı bir şekilde entegrasyonu olarak tanımlanabilir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, oyunlaştırma temelli öğretim uygulamalarının öğrenci başarısı, öğrencilerin derse yönelik tutumları, oyunlaştırmaya ilişkin algıları ve düşünceleri üzerine etkisini belirlemek ve oyunlaştırılmış öğretim programını değerlendirmektir. Çalışmanın; literatüre yeni giren oyunlaştırma kavramının eğitim sürecindeki etkilerini araştırması, bir öğretim programının nasıl oyunlaştırılacağına ve oyunlaştırılan öğretim programının nasıl değerlendirileceğine ilişkin bir çatı sunması ve araştırma sürecinin bir bölümünde yöntem olarak diğer alanlarda kullanılagelen Q metodunu eğitim araştırma süreçlerine entegre etmesi bakımlarından literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Çalışma, nitel ve nicel yöntemlerin bir arada ve eşzamanlı olarak kullanıldığı karma desende yürütülmüştür. Bu bakımdan kullanılan yöntem `Eşzamanlı Gömülü Desene` denk gelmektedir. Araştırmanın deneysel kısmı öntest-sontest deney ve kontrol gruplu gerçek deneysel desende, nitel kısmı ise durum çalışması şeklinde tasarlanmıştır. Araştırma süreci 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılı Güz döneminde, Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf öğrencileri ile yürütülmüş olup deneysel olarak deney grubunda 48, kontrol grubunda 49 olmak üzere toplam 97 öğrenci ile çalışılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre oyunlaştırma, öğrencilerin başarı ve tutumları üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. Oyunlaştırmaya ilişkin öğrenci algılarına bakıldığında; sürecin algılanmasında en fazla etkiye dinamiklerin, sonra bileşenlerin ve sonra da mekaniklerin sahip olduğu görülmektedir. Terimler bazında incelendiğinde ise önemli görülen ilk 3 sıra sürecin mantığı, duygu ve ilerleme yapısı şeklinde oluşmaktadır. Ayrıca öğrencilerin eğitimin oyunlaştırılmasına ilişkin düşüncelerinin olumlu olduğu görülmektedir. Oyunlaştırılmış öğretim programının değerlendirilmesi sürecinin ise; olumlu kanıyla tamamlandığı ve öğretim programının uygulanabilir olduğu söylenebilir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda araştırmacı ve uygulayıcılara önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractGamification is defined as `the use of game design in non-game contents`. Gamification of educational processes can be defined as the successful integration of gamification structure to the curriculum in order to increase students' motivation, academic achievement and their attitudes towards a lesson. In this respect, this study aims at determining the effects of gamification based teaching practices on student achievement, on their attitudes towards lesson, on their perceptions and opinions about gamification and evaluating a gamified curriculum. It is expected to contribute to the relevant literature in terms of investigating the effects of gamification as a relatively new concept on instructional processes and outcomes, building a framework for gamifying a curriculum for a specific lesson together with curriculum evaluation and integrating Q methodology, a conventionally used method in other disciplines, to educational research procedures. It is a mixed method study in which a combination of qualitative and quantitative methods is used simultaneously. In this regard, the research design in use is a Concurrent Embedded Strategy of mixed method research methodologies. While the quantitative part of the study is designed according to true experimental design with pretest-posttest experimental and control groups, the qualitative part is a case study. The working group of the study consists of Gaziantep University, Faculty of Education Elementary Mathematics Education sophomores in 2014-2015 educational year and total number of participants are 97 students, 49 of whom are in experiment group and 48 of whom are in control group. According to research results, gamification has a positive impact on student achievement and attitudes. The examination of students' perceptions about gamification reveals that dynamics are the elements which have the most positive effect and they are followed by components and mechanics. The analysis on the basis of dimensions indicates that rationale of the process, emotions and progression structure are the most important factors. In addition, the students' opinions on the gamification of education are in positive way. As the evaluation process of the gamified curriculum has been completed with positive impressions, the curriculum is said to be applicable. Some suggestions for the researchers and practitioners are taken place in light with the findings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOyunlaştırma temelli `öğretim ilke ve yöntemleri` dersi öğretim programının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDevelopment, implementation and evaluation of a gamification based curriculum for the lesson of `teaching principles and methods`
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGamification
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid10104564
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422970
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess