Üçüncü sınıf fen bilimleri dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, T.C. MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanan ve ilk defa 2014-2015 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan 3. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı'nı (FBDÖP) öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Öğretmenlerin programa ilişkin yeterlilik düzeyleri, programın geliştirilme sürecine ilişkin görüşleri, programa yönelik görüşleri, programın uygulama sürecine ve daha iyi uygulanmasına yönelik görüşleri araştırılmıştır. Araştırmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Şanlıurfa merkez ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan 110 tane 3. sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen anket, doğru-yanlış testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizi SPSS 20.00 paket programında gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, mod, medyan, ranj, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve içerik analizi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre 3. Sınıf FBDÖP ile ilgili öğretmenlerin bilgi yeterlilik düzeylerinin ''orta düzeyde'' olduğu, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun yeni uygulamaya konulan bu programla ilgili herhangi bir eğitim almadığı, bu programla ilgili bilgiye ulaşmada en çok internet, en az ise MEM e-posta bilgilendirmesiyle ulaşıldığı, internetin ''yüksek'' MEM e-posta bilgilendirmesinin ise ''düşük'' düzeyde yeterli görüldüğü belirlenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin 3. Sınıf FBDÖP'nın genel yapısını, programda yer alan kazanımları, programın içeriğini ve öğrenme-öğretme sürecini ''yüksek'' düzeyde yeterli gördükleri, ölçme-değerlendirme boyutunu ise ''orta'' düzeyde yeterli gördükleri belirlenmiştir. Sonuç olarak öğretmenler programın genel yapısını, kazanımları boyutunu, programın içeriğini, öğrenme-öğretme sürecini ve ölçme-değerlendirme boyutunu genel olarak olumlu görmekte; ancak eksikliklerinin olduğunu da belirtmektedirler. In this research, it was aimed to evaluate the 3rd grade Science Curriculum (SC) which was prepared by Ministry of Education and Board of Education and implemented for the first time in the 2014-2015 academic year based on teachers' views. Qualification levels of teachers for the program, the views on the development process of the program, their opinions about the program development process, the implementation process and views about better implementation of the curriculum were investigated. Mixed research methodology were used in the research. The research was conducted in Şanlıurfa Province with 110 third grade classroom teachers working at primary schools tied to the Provincial National Education Directorate (PNED). A questionnaire developed by the researcher was used to collect data for the research, and a true-false test and semi-structured interviews were used. The analysis of quantitative data obtained in this study were performed using SPSS software package 20.00. Data were analyzed by arithmetic means, standard deviations, mode, median, range, one-way analysis of variance (ANOVA) and independent samples t-test and content analysis. According to the findings, teachers' cognitive competence level of 3rd grade SC was 'moderate'. It was revealed that the majority of the teachers did not receive any training related to the new science curriculum. They learned what they know from the internet. The PNED email was the source which teachers accessed information about the new curriculum at lowest level. It was found out that teachers found the outcomes of the curriculum, its content and teaching-learning process at a 'high' level; however, they found measurement-assessment at a 'moderate' level. It was concluded that teachers perceived the general structure of the curriculum, the outcomes of the curriculum, the level of the outcomes, the content and teaching-learning process positively, but they stated that they that incompetencies related to the new curriculum.
Collections