Kuantum öğrenme döngüsü ile desteklenen harmanlanmış öğrenmenin etkililiği üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Kuantum öğrenme döngüsü ile desteklenen harmanlanmış öğrenmenin öğrenci başarısı, motivasyonu, bilişsel-sosyal-öğretimsel buradalığı ile algısı üzerindeki etkisinin ve harmanlanmış öğrenmenin etkili bileşenlerinin belirlenmesidir. Eldeki çalışma öğretmenlere ve öğretim elemanlarına rehber olabilecek spesifik bir harmanlanmış öğrenme modeli sunmakta, bir ders sürecini bütünüyle ele alarak harmanlanmış öğrenmenin etkili bileşenlerini ortaya koymakta böylelikle gelecekte daha nitelikli harmanlanmış öğrenme ortamlarının oluşturulma-sına katkıda bulunmaktadır. Çalışma ayrıca, ders sürecinin çevrimiçi kısmında Edmodo'nun kullanılması ve araştırmanın bir kısmında Q metodunun kullanılması noktalarında önem taşımakta ve literatüre bu şekilde katkıda bulunulmaktadır. Çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Bu çalışma bağlamında özellikle odaklanılan nokta, öğrencilerin başarılarına katkıda bulunan etkenleri belirlemek ve bu etkenlerle ilgili görüşlerini derinlemesine irdelemektir. Bu nedenle bu çalışmada karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Çalışmanın deneysel kısmı öntest-sontest kontrol gruplu desen, nitel kısmı ise olgubilim desenindedir. Çalışma 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılı Bahar döneminde Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği 3. sınıfta öğrenim görmekte olan 63 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. 63 öğrencinin 31'i deney 32'si kontrol grubundadır. Araştırma sonuçlarına göre Kuantum öğrenme döngüsü ile desteklenen harmanlanmış öğrenme sürecine katılan deney grubu öğrencilerinin başarı, motivasyon ve bilişsel, sosyal ve öğretimsel buradalıklarının harmanlanmış öğrenme sürecine katılan kontrol grubu öğrencilerine göre deney grubu lehine anlamlı olarak farklılaştığı ortaya konmuştur. Sürece ilişkin öğrenci algıları incelendiğinde öğrencilerin sürece ilişkin olumlu fikir birliği içerisinde oldukları, kendilerinin aktif olduğu gösterme, tekrar etme gibi etkinliklerde yer almaktan memnun oldukları ve süreçte öğretim elemanının rolünü önemsedikleri tespit edilmiştir. Gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda öğretim elemanının rolü, tasarıma özgü etkinlikler, öğrenme yönetim sisteminin özellikleri, çevrimiçi öğrenmenin tamamlayıcısı olarak yüz yüze dersler, çevrimiçi ders materyallerinin özellikleri, öğrenci-öğrenci etkileşimi, ölçme-değerlendirme süreci, öğrenci rolü ve ders dışı çevrimiçi paylaşımlar harmanlanmış öğrenme sürecinin etkili bileşenleri olarak belirlenmiştir. Sonuçlara yönelik olarak araştırmacı ve uygulayıcılara önerilerde bulunulmuştur. The aim of the present study is to investigate the effect of blended learning supported by the quantum learning design framework on student achievement, motivation, social-cognitive-teaching presence and perceptions and to determine the effective components of blended learning. By presenting a specific blended learning model as a guide for teachers, by revealing the components of this model in the scope of a whole course, by paving the way for more qualified future blended learning environments to be composed, by using Edmodo in the on-line part of the course, and by applying Q method at a certain part, this current study will contribute to the existing literature with these standing points. The study was designed in a mixed way including both quantitative and qualitative research methods. The focus point of the study was primarily to determine the factors contributing students' academic achievement and to profoundly analyse their views about these factors by using an exploratory sequential mixed research design. The experimental part of the study has a pretest-posttest control group design, and the qualitative part has phenomenological method. The study was conducted with 63 third year students (31 in experimental group, 32 in control group) at the Department of Primary-school Mathematics Teaching, Faculty of Education, Gaziantep University. The findings revealed that there is a significant difference in terms of academic achievement, motivation, and research group scale scores between the students participated in blended learning supported by the quantum learning process and the students participated in only blended learning process. When the students' perceptions on this learning process were examined, it was found that there was a consensus on the positive sides of the process, they were content with the activities like displaying and repetition as they required active participation, and they attached importance to the role of the instructor. With these interviews, the effective components of blended learning were determined as follows: teacher roles, activities specific to design, the features of learning management system, face-to-face courses as complementary to on-line courses, the features of on-line course materials, student-student interaction, testing and assessment process, students roles, and extracurricular on-line participation. The implications include blended learning course designs with activities fostering active participation and the application of permanence tests in future studies.
Collections