Otantik görev odaklı uygulamaların yabancı dil eğitimine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma otantik görev odaklı uygulamaların ortaokul 5. sınıf yabancı dil eğitimine etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda deneysel yöntemlerden Dönüşümlü Tekrar Desen (Switching Replications Design) kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise durum çalışması yönteminden yararlanılmıştır. Çalışmada otantik görev odaklı olarak hazırlanan öğretim programının deney grubu ile kontrol grubu arasında başarıları açısından anlamlı farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Ayrıca kendini değerlendirme ve öğretmen değerlendirme puanlarının sonuçları ile araştırmaya katılan öğretmenlerin otantik görevler ile ilgili görüşleri alınmıştır. Araştırma bir ortaokulun 5. sınıf öğrencileri ile yürütülmüş olup deney grubunda 26, kontrol grubunda 26 olmak üzere toplam 52 öğrenci ile çalışılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, otantik görevlerin öğrenci başarıları üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu ve başarı düzeylerini arttırmada her iki aşamada da daha etkili olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin kendini değerlendirme puanlarına ilişkin mutlak başarı düzeylerine bakıldığında, her iki aşamada da deney grupları kontrol gruplarındaki öğrencilere göre kendilerini daha yeterli görmektedir. Öğretmen değerlendirme puanlarına ilişkin mutlak başarı düzeylerine bakıldığında, her iki aşamada da öğretmen, deney gruplarındaki öğrencileri kontrol gruplarındaki öğrencilere göre daha yeterli görmektedir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin otantik görevlere ilişkin görüşleri genel olarak olumludur, ancak uygulama aşamasında karşılaşılabilecek bazı olumsuzluklardan da bahsetmişlerdir. Sonuç olarak elde edilen bulgular otantik görev odaklı uygulamaların öğrenci başarıları üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Anahtar kelimeler: Otantik görev odaklı yaklaşım, Otantik öğrenme, Yabancı dil eğitimi The aim of the study was to examine the efficacy of the authentic task based practices in foreign language course of 5th grade at a secondary school. It is a mixed method study. In the quantitative part of research, Switching Replications Design which is one of the experimental methods was used. In the qualitative part of research, case study method was used. In this study, the effect of the curriculum based on authentic task based was analyzed whether a significant difference existed between the control group and experimental group in terms of the success levels. Besides, self-assessment and results of the teachers' evaluation and the opinions of the teachers related with the authentic tasks, were obtained. The research was carried out with 5th grade students of a secondary school and total 52 students as to be 26 in control group and 26 in experimental group have participated to the study. In the study, it was found that the authentic tasks had a positive effect on the success of the students and were more efficient in both stages in increasing the success level. When the absolute success levels of students' self assessments were examined, the students in experimental group considered themselves more successful than the students in control group. When the absolute success levels of teachers' evaluation were examined, the teacher considered the students in experimental group more successful than the students in control group. The opinions of the teachers in the study related with the authentic tasks were generally considered as positive however, they mentioned about some negativities that might be confronted during the implementation stage. As a result, findings showed that authentic task based approach applications had positive effects on the success of the students.Keywords: Authentic task based approach, Authentic learning, Foreign language Education
Collections