Öğretmen mesleki gelişim aracı olarak bir Facebook grubunun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu durum çalışmasının amacı kullanımı gittikçe artan sosyal medya araçlarından biri olan Facebook'un öğretmenlerce mesleki gelişime yardımcı araç olarak kullanılıp kullanılmayacağını irdelemektir. Bu amaçla, Facebook'ta bir öğretmen grubu belirlenen ölçütler çerçevesinde seçilmiştir. Seçilen `İlkokul İngilizce Öğretmenleri Platformu` grubunda paylaşılan gönderiler ve yorumlar veri doyumuna ulaşılana kadar kaydedilmiştir. Bu bağlamda, 15 günlük verinin yeterli olduğu gözlenmiştir. Araştırmada nitel model altında yer alan durum çalışması desenine ait araçsal durum çalışması kullanılmıştır. Toplamda 633 gönderinin ve 3690 yorumun içerik analizi, nitel veri analizi programı olan NVivo 8 ve 11 programları ile yapılmıştır. İçerik analizi öncelikle düşük düzeyli kodlama ile yapılmış ve sonucunda 469 adet kod ortaya çıkmıştır. Daha sonra, düşük düzeyli kodlarda ortak amaca hizmet eden kodlar bir araya getirilmiş ve sonucunda 106 adetkod ortaya çıkmıştır. Bu kodlar ise 10 kategori ve 1 alt kategori altında toplanmıştır.Kategoriler ise a) öğrenme süreci, b) yönetmelik işleri, c) beğeni-teşekkür etme-sitem ve d) eğitim dışı olmak üzere 4 temaya ayrılmıştır. Araştırmanın geçerlik ve güvenirlik çalışmasında nitel araştırmalarda kullanılan inandırıcılık, aktarılabilirlik,güvenilebilirlik ve onaylanabilirlik ölçütlerini karĢılamak için alanyazındaki tekniklerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin en çok öğrenme sürecine dair paylaşımda bulundukları ve bu kapsamda öğretmenlerin bilhassaetkinlikler ve materyaller üzerine fikir teatisi yaptıkları görülmüştür. Yönetmelik işlerine dair birbirleriyle görüş alışverişi yaptıkları ve göreve yeni başlayan aday öğretmenlerin gruptan faydalandığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin eğitim öğretim dışında da birbirleriyle iletişime geçtikleri ve yardımlaştıkları ortaya çıkmıştır. Bunun yanında öğretmenlerin birbirlerini yapılan paylaşımlardan dolayı takdir ettiği ve birbirlerine teşekkür ettiği yargısına varılmıştır. Sonuç olarak incelenen grubun öğretmen mesleki gelişimine faydalı olduğu gözlenmiştir. The aim of this case study was to find out whether teachers can benefit from Facebook, a widely used social media tool, as an online professional development tool. For this purpose, a teacher group on Facebook was chosen within the frame of criteria that had been set by the researcher. The postings and comments in the selected group whose name was Ġlkokul Ġngilizce Öğretmenleri Platformu were saved until the required data were gathered. Thus, the data covering 15 days were found sufficient. The study adopted instrumental case study. As a result, content analysis of 633 postings and 3690 comments was done with the help of the qualitative data analysis software called Nvivo 8 and Nvivo 11. Firstly, the content analysis was done by using the low-level coding approach and as a result, 469 lowlevel codes emerged. Next, the codes that had the same meaning were aggregated and consequently 106 codes were generated. The codes were gathered under 10 categories and one sub-category. As for the categories, they were gathered under four themes: a) learning process, b) government regulation on teachers, c) likingappreciation-reproach, and d) non-relevant issues. As for the validity and reliability process of the study, in order to ensure credibility, transferability, dependability and confirmability criteria used in the qualitative studies, some techniques in the literature were used. The results showed that teachers mostly shared about learning process and teachers, especially, exchange opinions about activities and materials. Teachers also exchanged opinions about government regulation on teachers, and teacher candidates benefited from the group. Furthermore, teachers communicated with each other and helped one another about non-relevant issues. Additionally, teachers appreciated and thanked each other for the sharing. In sum, the group examined for this study was found to be beneficial for the teachers with regard to teacher professional development.
Collections