Fatih projesi kapsamında öğretmenlerin öğretim etkinliklerinde tablet bilgisayarları kullanmaya ilişkin tutumları ve yenilikçi uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile Gaziantep İli, Şahinbey ve Şehitkamil İlçelerinde yer alan Anadolu Lisesi öğretmenlerinin FATİH Projesi kapsamında dağıtılan tabletleri öğretim etkinliklerinde kullanmaya yönelik tutumları ve yenilikçi uygulamaları belirlenmeye çalışılmıştır. 2014-2015 eğitim öğretim yılında yapılan bu çalışma karma modelde gerçekleştirilmiş bir çalışmadır. Araştırmanın nicel kısmında öğretmenlerin tablet bilgisayarları kullanmaya ilişkin tutumları araştırmacının kendisi tarafından geliştirilen `Öğretim Etkinliklerinde Tablet Bilgisayar Kullanma Tutum Ölçeği` ile belirlenmeye çalışılmıştır. Cronbach alfa katsayısı ,95 olarak belirlenen bu ölçek araştırmanın tüm evrenini oluşturan toplam 1120 öğretmene ulaştırılmış; ancak 683 anket geri alınabilmiştir. Bu anketler aracılığıyla araştırmaya katılan öğretmenlerin tutum puanlarının bölüm (branş), yaş, hizmet süresi, bilgisayar kullanma süresi ve etkileşimli tahta kullanma sıklığına göre manidar bir farklılık gösterip göstermediği tek yönlü varyans analizi ile diğer bulgular ise yüzde ve frekans ile incelenmiştir. Öğretmenlerin tutum puanlarının bölüm, yaş, hizmet süresi, bilgisayar kullanma süresine göre manidar bir farklılık göstermezken etkileşimli tahta kullanma sıklıklarına göre manidar bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Öte yandan yenilikçi uygulamalar kısmında ise öğretmenlerin ödev gönderme, toplama, dönüt verme, ders sunumu yapma, ölçme-değerlendirme ve kıyaslama çalışmalarında tablet bilgisayarları kullanamadıkları tespit edilmiştir. Araştırmanın nitel kısmında ise öğretmenler ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmeler ile öğretmenlerin genel anlamda derslerinde tablet bilgisayarları öğretim amaçlı kullanamadıkları, kullanmak için teknopedagojik anlamda eğitim desteğine ihtiyaç duydukları belirlenmiştir. This study aims at finding out the attitudes towards using the tablet computers in teaching activities of the teachers who work in Anatolian High Schools where the tablet computers were delivered under the Project FATİH and the innovative practises of those teachers. The research was implemented in 2014-2015 academic year, in Gaziantep city within Şahinbey and Şehitkamil districts. The study is a mixed type research. In the quantitive part the attitudes of the teachers were tried to find out by using `The Scale for Using Tablet Computers in Teaching Activities` which was developed by the researcher. It was implemented to the whole research universe of 1120. However only 683 teachers gave the feedback and their attitudes were examined if there is a significant difference between the attitudes and branch, age, experience year, how long they have been using the computers and how often they use the interactive boards via one way analysis of variance. The attitude scores of the teachers with their branch, age, experience year and how long they have been using the computers have no significant difference. Whereas, there is some significant difference in the attitudes of the teachers and how often they use the interactive boards. Moreover, in the aspects of innovative applications, it was also found out that the teachers cannot use the tablet computers in giving the homework, delivering those back, giving feedback, presenting a course, evaluation studies, and comparing the students and classes. In the qualitative part, face to face interviews were implemented. At the end of the interviews, it was found out that the teachers do not use their tablet PCs within their lessons with the aim of teaching, and they were in need of technopedagogical training.
Collections