Temel eğitim kurumlarında görev yapan okul müdürlerinin liderlik becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; 14/03/2014 tarihli ve 6528 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun gereğince temel eğitim kurumlarında göreve yeni başlayan ve görev süresi uzatılan yöneticilerin liderlik becerilerini gösterme düzeylerinin öğretmen algılarına dayalı olarak farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmaya, Gaziantep ili Şahinbey ilçesindeki 32 ilkokul ve 8 ortaokuldan 807 öğretmen katılmıştır. Veriler, Turan tarafından 2010 yılında geliştirilen, Etkili Liderlik Nitelikleri Ölçeği (ELNÖ) kullanılarak toplanmıştır. Yapılan araştırma betimsel bir araştırmadır. Araştırmada kullanılan model ise Tarama modelidir. Verilerin analizi aşamasında, Levene testi sonucunda parametrik ve parametrik olmayan testler yapılarak değişkenler arasındaki ilişkiler değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, ölçek geneline bakıldığında öğretmenler, okul müdürlerinin liderlik rollerini `ara sıra` sergilediklerini düşünmektedirler. Cinsiyet, yaş, mezuniyet durumu, kıdem, aynı okulda çalışma süresi değişkenlerine ilişkin sonuçlara bakıldığında ölçek geneli ve alt boyutlarında anlamlı fark görülürken branş değişkeninde anlamlı farklılık görülmemiştir. Yöneticiyle çalışma süresi değişkeni bakımından göreve yeni başlayan okul müdürlerine ilişkin öğretmen algılarının görev süresi uzatılan okul müdürlerine ilişkin öğretmen algılarına göre daha olumsuz olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. The aim of this study 14/03/2014 dated and numbered 6528 Law on National Education Basic Law and Certain Laws and Decree in accordance with the Law on Amendments In basic education institutions starting a new mission and mandate extended to show the level of managers' leadership skills based on the perceptions of teachers is analyzed in terms of different variables. Research, in the district of Gaziantep Şahinbey 807 teachers from 32 primary schools and 8 secondary schools participated. The data, was collected using Effective Leadership Qualities Scale (ELNÖ), which was developed in 2010 by Turan. While analyzing the data,as the results of Levene tests, parametric and nonparametric tests performed and relationships between variables were evaluated The results of the analyzes, when we look at the overall scale, teachers think that school principals exhibit the leadership roles `sometimes`. When we look at the results of gender, age, graduation status, seniority, study at the same school variables significant differences observed in overall scale and some subscales but there was no significant difference in branch variable. Respect to working time with the principal variable, teachers' perceptions of principals who start to the task new are more negative than teachers' perceptions of principals who term of task extended.
Collections