Öğretim elemanlarının öğrenme ve öğretme ortamlarında bilişsel farkındalık stratejilerini kullanma düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması; Gaziantep Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu öğretim elemanlarının öğrenme ve öğretme ortamlarında bilişsel farkındalık stratejilerini kullanma düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel özellikte olan bu çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; öğretim elemanlarının kişisel bilgileri ve öğrenme-öğretme ortamlarında bilişsel farkındalık stratejilerini kullanma düzeyleriyle ilgili maddelerden oluşan ve geçerlikgüvenirlik çalışmaları yapılan bir ölçek kullanılmıştır. Ölçek, Yabancı Diller Yüksekokulun'da görev yapmakta olan 77 öğretim elemanına uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS Standard Statistics 22.0 for Mac paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretim elemanlarının bilişsel farkındalık stratejilerinin alt boyutlarını genel olarak kullandıkları fakat ders vermekte oldukları birime ve ders verdikleri sınıflardaki öğrenci sayısına göre bilişsel farkındalık stratejilerinin bazı alt boyutlarını kullanma düzeylerinde farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Birinci sınıflarda ders vermekte olan öğretim elemanlarının bazı stratejileri hazırlık sınıflarında ders vermekte olan öğretim elemanlarına göre daha az oranda kullandıkları sonucuna ulaşılmış, mesleki kıdem, cinsiyet ve mezun olunan bölüm değişkenlerine göre ise öğretim elemanları arasında bilişsel farkındalık stratejilerini kullanma düzeylerinde farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. This study is prepared to determine the usage level of metacognitive strategies in learning-teaching environments by instructors in Gaziantep University Higher School of Foreign Languages. In this study, which is an example of descriptive work, survey method is used. As data collection tool, a questionnaire which has been made up of items related to instructors' personal information and the usage level of metacognition strategies in teaching-learning environments is used. The reliability studies are done for the scale. The questionnaire has been applied to 77 instructors in Higher School of Foreign Languages and the results were evaluated with SPSS Standard Statistics 22.0 for Mac program. The results of the study reveals that the instructors generally use the metacognitive strategies but in some dimensions of the metacognitive strategies there are differences according to the levels they teach and the number of students in their classrooms. It is revealed that the instructors who teach in first classes use some strategies less than the instructors who teach in preparatory classes. However; there is no difference about using metacognitive strategies among instructors according to their gender, the departments they graduated and their seniority.
Collections