Yaz Kur`an kurslarına katılan öğrenci ailelerinin sosyokültürel durumları üzerine bir inceleme -Zonguldak/Ereğli örneği-
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aile, toplumun en önemli ve en küçük birimidir. Toplumsallaşmanın ilk ortaya çıktığı, toplumdaki maddi ve manevi değerlerin kuşaktan kuşağa aktarıldığı, ekonomik, toplumsal, hukuksal yönleri bulunan bir birimdir. Ayrıca bireyin dini kişiliğinin oluşması ve gelişmesinde de aile önemli bir yere sahiptir. Bireylerin gelişiminde ailenin çok önemli bir yere sahip olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda ailenin sahip olduğu sosyo-kültürel düzeyinde bireyi etkilemesi kaçınılmazdır. Dolayısıyla biz de bu çalışmada yaz kuran kurslarına katılan öğrenci ailelerinin içinde bulundukları sosyo-kültürel durumlarının çocuklarını Yaz Kuran Kurslarına gönderme üzerindeki etkisini ortaya koymaya çalıştık. Zonguldak/Ereğli'de öğrenci ailelerinin sosyo-kültürel durumlarını inceleyen bu araştırma anket uygulamalarından elde edilen nicel veriler ışığında yapılmıştır. Toplam iki bölümden oluşan bu araştırmanın girişinde, ailelerin sosyo-kültürel durumlarının analizinde yöntem sorunu işlenmiş; ilk bölümde kavramsal ve kuramsal çerçeve çizilmiştir. İkinci bölümde ailelerin genel özellikleri ve sosyo-kültürel durumlarına ilişkin bulgular ortaya konmuştur. Son olarak da araştırmadaki bulgular göz önünde bulundurularak genel bir değerlendirme yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Aile, Din, Sosyalleşme, Modernleşme, Sosyo-Kültürel, Kuran Kursu Family is the most important and the smallest unit of the society. It is a unit that has a legal aspect, where socialization came up first, moral and material support was inherited from generation to generation and has an economical, social and legal aspects. In addition family has an important position in the religious development formation of the individual. When we take into consideration that family has an important position in the development of individuals, it is inevitable that the socio-cultural level that the family has influence the individual. Therefore, we tried to put forth the effect of the socio-cultural conditions that families of summer qouran course students have, in which they send their children to summer qouran courses. The research that studies the socio-cultural conditions of the student families in Zonguldak/Eregli was done in the light of quantitive datas which were procured from questionnaires. In the introduction of this research, which consists of two parts, point of order was discussed in the analysis of socio-cultural conditions of the families; in the first part, conceptual and theoretical framework were formed. In the second part, findings about socio-cultural conditions and general characteristics of families were presented. Lastly, by considering the findings in the research, a general evaluation was carried out. Key Words: Family, Religion, Socialising, Rationalization, Socio-Culturel, Koran Course
Collections