Show simple item record

dc.contributor.advisorDöş, Bülent
dc.contributor.authorVural, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-07T10:12:07Z
dc.date.available2020-12-07T10:12:07Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129609
dc.description.abstractTEOG sınav sorularının ilköğretim 8.sınıf İngilizce öğretim programında yer alan kazanımlara uygunluğuna ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlendiği bu araştırma durum çalışmasıdır. Çalışma grubunu Gaziantep il merkezindeki ortaokullardan seçilen 8 okulda görev yapan 19 İngilizce öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada önce öğretmenlerin 8.sınıf İngilizce dersi öğretim programındaki kazanımlara ilişkin araştırmacı tarafından belirlenen `Kazanımların Nitelikleri`, `Öğrenci Düzeyine Uygunluğu`, `Becerileri Gerçekleştirilebilme` ve `Yeterlik ve Ölçülebilme` temaları altında görüşleri belirlenmiştir. Sonra da 27 Kasım 2014'te uygulanan merkezi 8.sınıflar TEOG sınavındaki 20 soru hakkındaki görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda `kazanımların nitelikleri` temasının alt temalarında `kazanımların İngilizceye yönelik olumlu duyuşsal özellikleri geliştirici nitelikte olmadığı` öğretmenlerin büyük çoğunluğu ve `kazanımların yaratıcı düşünme becerisi kazandıracak nitelikte olmadığı` öğretmenler çoğunluğu tarafından belirtilmiştir. `Kazanımların öğrenci düzeyine uygunluğu` temasının alt temalarında `kazanımların öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine uygun` olduğunu öğretmenlerin büyük çoğunluğu ve `kazanımlar öğrencilerin yabancı dil öğrenme düzeyine uygun` olduğu öğretmenlerin çoğunluğu tarafından belirtilmiştir. Kazanımların ` becerileri gerçekleştirilebilme` temasının alt temalarında `okuma ile ilgili kazanımlar gerçekleştirilebilir nitelikte` olduğunu ve `İngilizce gramer ile ilgili kazanımlar gerçekleştirilebilir nitelikte` olduğunu öğretmenlerin büyük çoğunluğu tarafından belirtilmiştir. `Yazma ile ilgili kazanımlar gerçekleştirilebilir nitelikte` olduğu öğretmenlerin çoğunluğu tarafından belirtilmiştir. `Konuşma ile ilgili kazanımlar gerçekleştirilebilir nitelikte olmadığı` ve `dinleme ile ilgili kazanımlar gerçekleştirilebilir nitelikte olmadığı` öğretmenlerin büyük çoğunluğu tarafından belirtilmiştir. `Kazanımların yeterlik ve ölçülebilirliği` temasının alt temalarında `programda yer alan kazanımların yeterli olduğu`, `Kazanımların gözlenebilir ve ölçülebilir olduğu` ve `TEOG sınavı sorularının İngilizce programındaki kazanımları ölçer nitelikte olduğu` öğretmenlerin büyük çoğunluğu tarafından belirtilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığınca 27 Kasım 2014'te I.dönem uygulanan merkezi ilköğretim okulu 8.sınıf İngilizce dersi ortak sınavındaki 20 sorudan 8'i için öğretmen görüşlerinin tümü olumlu, 9'u için öğretmen görüşlerinin büyük çoğunluğu ve 3'ü için de öğretmen görüşlerinin çoğunluğunun olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğretmen görüşleri bakımından merkezi İngilizce ortak sınavı sorularının genel olarak öğrenci düzeyine ve öğretim programına uygun olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: İngilizce öğretim programı, TEOG Sınavı, Program uyumluluk
dc.description.abstractThis research, in which the views of the teachers regarding the consistency of the TEOG exam questions to the gains in the curriculum of 8th grade English course of the elementary education are determined, is a case study. The study group consisted of 19 English teachers working in 8 schools selected from the secondary schools in the city center of Gaziantep. In the study, firstly the teachers' views on the gains of 8th grade English course curriculum were determined in the context of `Qualifications of the Gains`, `Compliance to Level of the Student`, `Ability to Perform the Skills` and `Competency and Measurability` that were already determined by the researcher. Afterwards, by using a semi-structured interview form, their views on 20 questions in the central TEOG exam on 8th grade students which took place on 27th, November 2014, were determined. The great majority of the teachers expressed that `The gains are not promoting positive affective traits for English.` and majority of the teachers stated that `The gains are not promoting creative thinking skill.` in the sub-themes of `Qualifications of the Gains`. Under the sub-themes of `Compliance to Level of the Student`, the great majority of the teachers indicated that `The gains are compliant to the level of readiness of the students` and the majority stated that `The gains are compliant to students' level of foreign language learning`. In the sub-themes of `Ability to Perform the Skills`, great majority of the teachers expressed that `Gains in reading are achievable.` and `Gains in English grammar are achievable`. Majority of the teachers stated that `Gains in writing are achievable`. Great majority of the teachers stated that `Gains in speaking are not achievable` and `Gains in listening are not achievable`. In the sub-themes of `Competency and Measurability`, the great majority indicated that `The gains in the curriculum are sufficient`, `The gains can be observed and measured` and `The questions in TEOG Exam can measure the gains of English course`.It is determined that all of the teachers have positive opinions about 8 of the questions, a great majority have positive opinions about 9 questions and majority have positive opinions about 3 questions regarding the 20 questions in the exam of 8th grade English course for the primary schools, held by Ministry of National Education in the 1st semester on 27 November 2014. In terms of teacher opinions, it was determined that the questions in central examination of English were generally appropriate for the student level and the curriculum.Key words: English Curriculum, TEOG Exam, Curriculum Alignmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title8.sınıf İngilizce öğretim programının TEOG sınavı sorularıyla uyumunun öğretmen görüşleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe assessment of consistency of 8th grade English course curriculum to the questions in teog English exam according to teachers' opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdjustment
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmTransition From Basic Education To Secondary Education
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmQuestions
dc.identifier.yokid10145552
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470239
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess