Show simple item record

dc.contributor.advisorTunç, Erhan
dc.contributor.authorUyanik, Nesrin
dc.date.accessioned2020-12-07T10:12:04Z
dc.date.available2020-12-07T10:12:04Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129602
dc.description.abstractBu araştırma, eğitim fakültesi öğrencilerinin düşünme stilleri ile düşünme ihtiyaçları arasındaki ilişkiyi ve bu iki değişkenin, cinsiyet, okudukları bölüm, sınıf düzeyleri, ortaöğretimde öğrenim gördükleri alan, aile aylık geliri ve ailenin en uzun süre ikamet ettiği yere göre değişip değişmediğini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nin farklı bölümlerinde öğrenimine devam eden 820öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Düşünme stillerine ilişkin veriler `Düşünme Stilleri Ölçeği` (Sternberg ve Wagner (1992); Türkçe'ye uyarlama Buluş (2005) ile toplanmıştır. Düşünme ihtiyacına ilişkin veriler `Düşünme İhtiyacı Ölçeği`(Cacioppo ve Petty (1982); Türkçe'ye uyarlama Gülgöz&Sadowski, 1996)` ile toplanmıştır. Öğrencilerin kişisel bilgilerini elde etmek amacıyla araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20. kullanılmıştır. Verilerin analizinde; pearson korelasyon testi, t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre eğitim fakültesi öğrencileri en çok yasama, en az ise muhafazakâr düşünme stilini kullanmaktadır. Eğitim fakültesi öğrencilerinin düşünme stilleri ile düşünme ihtiyacı, cinsiyet, okudukları bölüm, ailenin aylık gelir miktarı ve ailenin en uzun süre ikamet ettiği yer arasında anlamlı bir fark bulunurken; sınıf düzeyi, ortaöğretimde öğrenim gördüğü alan arasında istatiksel açıdan anlamlı bir fark saptanmamıştır. Eğitim fakültesi öğrencilerinin düşünme ihtiyacı ile düşünme stilleri, sınıf düzeyleri ve ailenin en uzun süre ikamet ettiği yer arasında anlamlı bir farklılaşma bulunurken; cinsiyet, ortaöğretimde öğrenim gördükleri alan, ailenin aylık geliri arasında istatiksel açıdan anlamlı bir fark saptanmamıştır.Anahtar Kelimeler: Düşünme Stilleri, Düşünme İhtiyacı
dc.description.abstractThe present study aims to investigate the relationship between students' thinking styles and need for cognition at education faculty by also investigating the effects of gender, department, study year, financial status of the family, city of residence on this relationship.The research data was collected with the selection of the sample which consists of 820 students studying at Gaziantep Education Faculty in 2014-2015, Fall Term. `Thinking Styles Scale` (Sternberg & Wagner, 1992), adapted to Turkish by Buluş (2005), was used to measure thinking styles of teacher candidates. The data related to the need for cognition were collected by `Need For Cognition Scale (NFCS)` (Cacioppo & Petty, 1982; adapted to Turkish by Gülgöz & Sadowski, 1996), and lastly, the data related to the personal information of the students were gathered by `Personal Information Form` which was designed by the researcher. The raw data obtained from the scales were analysed by using SPSS 20. Major analyses conducted include Pearson Product Moment Correlation, t-test, and one-way ANOVA.According to the results, teacher candidates mostly take the role of judicator while they do not prefer the role of conservative in terms of thinking styles. It was also found that there is a positive relationship between their thinking styles and need for cognition, and there are significant differences in terms of gender and department. However, there is no significant difference in terms of study year, income, and residence. Key words: Thinking styles, Need for cognitionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültesi öğrencilerinin düşünme stilleri ile düşünme ihtiyaçları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation on the relationship between education faculty students' thinking styles and their need for cognition
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBasic needs
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmThinking
dc.subject.ytmThinking styles
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmThinking skills
dc.subject.ytmPsychological needs
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmSocio-economic situation
dc.identifier.yokid10147955
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470234
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess