Öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için İngilizce dili eğitiminde yenilikçi bir yöntem: Lean
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son zamanlarda, öğrenme sürecinde oynadığı kritik rolden ötürü ölçme değerlendirme konusu, daha çok ilgi görmeye başladı. Ölçme ve değerlendirmenin amacı ve işlevleri genişlemiştir; bu nedenle, öğretmenlerin çağdaş değerlendirme ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmaları gereklidir. Bu durumun bir sonucu da eğitim literatüründeki güncel akımlardan birinin de öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme çalışmaları olmasıdır. Betimsel nicel yöntemin kullanıldığı bu çalışmada, özel sektörde ve devlette çalışan Iraklı İngilizce öğretmenlerinin, ölçme ve değerlendirme kültürü düzeyleri incelenmiştir. Çalışmada, öğrencilerin eğitsel değerlendirilmeleri için, öğretmenlerin yedi tane ölçme değerlendirme becerisine dayanan ve Mertler (2005) tarafından geliştirilen Sınıf Ölçme Değerlendirme Anketi uygulanmıştır (AFT, NCME, & NEA, 1990). Veriler, Suleimani ve Erbil valiliklerindeki ortaokullardan ve hazırlık okullarından toplanmıştır. Sonuçlara göre, Iraklı İngilizce öğretmenleri, 35 soru içinde, 15'den daha azına doğru cevap vermiştir. Çalışma bulguları, Iraklı öğretmenlerin ölçme değerlendirme kültürünün, istenilen düzeyden daha az olduğunu ortaya koymuştur. Öğretmenlerin akademik kazanımları ve meslekte geçirdikleri yılları arasında da istatistiksel yönden anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır. Öğretmenlerin en düşük performansları, etik ve yasal olmayan durumların, uygun olmayan ölçme ve değerlendirme bilgisi kullanımlarının farkında olunmasını ifade eden 7. standartta görülmüştür. En yüksek performans ise eğitsel karar alırken ölçme değerlendirme sonuçlarından faydalanmayla ilgili olan 4. standartta görülmüştür. Bu sonuçlara dayanarak, öğretmen hazırlık programları ve mesleki eğitim kurslarıyla, öğretmenlerin bu alandaki niteliklerinin arttırılması önemle tavsiye edilmektedir.Anahtar Kelimeler: değerlendirme kültürü, öğretmenlerin değerlendirme kültürü, eğitsel değerlendirme, öğretmen algısı, sınıf pratiği/uygulaması. Assessment has gained more considerations since its critical impact on learning became clearer. Assessment purpose and functions have extended and teachers are required to be aware of the principles of modern assessment, as a result, one of the current trends in literature of education is teachers' assessment. This research applied a descriptive quantitative method to investigate the assessment literacy levels of Iraqi English language teachers in both private and public schools. The survey was conducted by using Classroom Assessment Literacy Inventory designed by Mertler (2005) based on the seven standards of teachers' assessment competence for educational assessment of students (AFT, NCME, & NEA, 1990). The data was collected from secondary and preparatory schools of Suleimani and Erbil governorate. The results showed that Iraqi English language teachers responded less than 15 correct responses out of 35 questions. The findings showed that Iraqi teachers' assessment literacy are much less than satisfactory. Statistically significant differences were not found for teachers' academic attainment and years of experience. Teachers' lowest performance was found in standard seven, which is recognizing unethical, illegal, and otherwise inappropriate assessment methods and uses of assessment information. The highest performance was in standard 4 which is about using assessment results when making educational decisions. Revision of teachers' quality through teacher preparation program and professional training courses is definitely needed. Keywords: assessment literacy, teachers' assessment literacy, educational assessment, teachers' perception, classroom practice.
Collections