Sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi, 2016-2017 öğretim yılında Gaziantep ilinde görev yapan 299 sınıf öğretmeni ve Gaziantep' te öğrenim gören 3. ve 4. sınıf 120 sınıf öğretmen adayından oluşmaktadır. Semerci (2007) tarafından geliştirilen 'Yansıtıcı Düşünme Eğilimi' ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formlarında sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmen adayları için iki farklı demografik bilgi formu yer almaktatır. Verilerin analizi için betimsel istatistiklerle birlikte karşılaştırma testlerinde parametrik veya non-parametrik testlerden hangilerinin kullanılacağını belirlemek amacıyla normallik sınaması yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi LSD testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, sınıf öğretmen adayları ve sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme eğilimine ilişkin görüşlerinde cinsiyet ve büyüdüğü yerleşim yerleri açısından anlamlı olarak farklılaştığı tespit edilmiştir. Sınıf öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleride not ortamalaması, anne ve baba öğrenim düzeyleri değişkenleri açısından anlamlı farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir. Araştırmada ayrıca, Sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme eğilimlerinin mezuniyet not ortalaması, mezun olunan okul türü, öğrenim düzeyi ve kıdem değişkenleri açısından da anlamlı olarak farklılışmadığı belirlenmiştir. The purpose of this research is examining primary school teachers' and primary school teacher candıdates' reflective thinking disposition in terms of some variables. Genereal screnining model method is used in this research. The study samples consist of 299 class teachers who work in Gaziantep University in 2016-2017 Academic year and 120 students who are junior and senior students in Gaziantep. Sample of research is selected simple random sampling method. The 'Reflective Thinking Tendency' scale developed by Semerci (2007) and the personal information form developed by the researcher were used for primary teacher candidates and primary teachers who participated in the research. There are two kinds of demographic information form in personal information form for primary school teachers and candidates. The data that obtained from research were analyzed by independent parameter through use of t-test, one way analysis of variance and LSD test. At the end of the study ın the primary school teacher candidates' and primary school teachers' opinions regarding the reflective thinking disposition primary school teacher candidates' and primary school teachers' reflective thinking disposition differ significantly in terms of gender and place of growth variables. In the primary school teacher candidates' opinions regarding the reflective thinking disposition, primary school teacher candidates' reflective thinking disposition no significant differences in terms of grade awarage, education level of parents variables. In the primary school teachers' opinions regarding the reflective thinking disposition, primary school teachers' reflective thinking disposition did not differ significantly in terms of graduation degree, alma mater type, education level of teachers, professional seniority variables.
Collections