İlkokul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada İlkokul öğretmenlerinin, müdürlerinin Öğretimsel liderlik davranışlarını ne derece yerine getirdiklerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Genel tarama modeli kullanılan araştırmanın çalışma evrenini Kayseri ilinde resmi ilkokullarda çalışan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise yanlı olarak seçilen Bünyan, Sarıoğlan ve Felahiye İlçelerinde 2014/2015 eğitim-öğretim yılında görev yapan 208 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel tarama modelinden yararlanılmıştır.. Araştırmacı veri analizinde betimsel analiz (frekans, yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama) ve vardamsal analiz (Independent Sample t test, One-Way ANOVA) kullanmıştır. Araştırma sonucunda, uygulanan ölçekteki öğretimsel liderlik boyutlarının okul müdürleri tarafından `çoğu zaman` yerine getirildiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin, cinsiyetleri, ve görev yaptıkları okulların öğrenci sayısına göre büyüklüğü açısından da görüşleri arasında farklılıkların olup olmadığının incelendiği araştırmamızda, genel olarak görüşler benzer niteliktedir. Öğretmenlerin meslekteki kıdemleri ve mezun oldukları okullar hakıındaki görüşleri arasında farklılıklar vardır. The aim of this reseacrh is to determine the views of primary school teachers regarding their directors' instructional leadership and to what extent they carry it out. This research will be conducted among teachers and principals of Kayseri's primary schools. The sample will be from 208 primary teachers working between 2014 and 2015 academic years in Bünyan, Sarıoğlan and Felahiye. Descriptive survey model was used for this research. While analyzing the data, the researcher used (frequents, percentage, standart deviation, mean) deductive analyze (Independent Sample, t test, One- way ANOVA). Based on the research result, primary school principal are `mostly` fulfilling their educational leadershiprole. Also it was reached to the similar results with teachers based on the sex of and schools they graduated. There are differences between the teachers' seniority in their profession and their views on the schools they graduate from.
Collections