Ortaokullarda finansman ve finansman yönetiminin incelenmesi (Gaziantep ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; ortaokulda görev yapan yöneticilerin görüşleri doğrultusunda ortaokullarda finansman ve finansman yönetiminin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma; eğitimde finansman yönetiminde yaşanan sorunları tespit etmesi ve sorunlara yönelik çözüm önerisi sunmasından dolayı önemlidir. Bu çalışma; nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Gaziantep İli merkez ilçelerinde görev yapan 30 ortaokul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu belirlemek için olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden `küme` ve `sistematik` örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel, içerik, frekans ve yüzde analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda ortaokullara finansman sağlamada sorunların olduğu ve sorunların çözümünde ortaokulların finansmanın çeşitlilik göstermesi gerektiği tespit edilmiştir. Araştırmada; okul merkezli bütçe yönetiminin okul yönetimine bırakılmasının okul yönetimi üzerinde hem olumlu hem de olumsuz etkilerinin olacağı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada devletin; velilere çocuklarının eğitimi için verdiği öğrenim ücretini kullanmasının; eğitim kalitesi, akademik başarı, okulları seçme özgürlüğü, yönetici çalışkanlığı ve öğretmeni ve personeli seçme şansı gibi olumlu yönlerinin olduğu tespit edilmiştir. Devletin; velilere çocuklarının eğitimi için verdiği öğrenim ücretini kullanmasının olumsuz yönlerinin ise; akademik başarısı yüksek olan okullara yığılma, velinin bilgisizliği, adam kayırma ve dedikodu ve iş garantisinin kalkması olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Ekonomi, Eğitimin Finansmanı, Ortaokulların Finansmanı, Eğitim Yönetimi In this study; it is aimed to examine funding and financing management in secondary schools in line with the opinions of managers in secondary school. This study is important as it attempts identify problems experienced in the management of finance in education and to propose solutions for the problems. This research is a qualitative study. Case study was used as the research design. The study group was comprised of 30 lower secondary school administrators working in central districts of Gaziantep province in the 2016-2017 academic year. In order to determine the study group of the study, `cluster` and `systematic` sampling methods were used as probablistic sampling techniques. Semi-structured interview technique was used in the study in gathering research data. Descriptive, content, frequency and percent analysis was employed to analyze the data. As a result of the research it has been determined that problems in providing funding for secondary schools and funding of secondary schools have been identified as necessary for the solution of problems. Furthermore, it was revealed that allowing school administrations to perform budgetary management can lead to both positive and negative effects. With this study, it is understood that educational quality, academic achievement, freedom to choose schools, managerial success, and the chance to choose better teachers and staff will be improved by the payment given to parents of children for education by the government. Meanwhile, there are also negative aspects of using the tuition fee for the education of the children given by the government; such as the accumulation in schools with high academic success, the ignorance of the parents, favoritism, gossip, and the absence of job guarantee.Key words: Economy, Education Finance, Finance of Lower Secondary Schools, Education Management
Collections