Öğretmen ve öğrencilerde ortaya çıkan duyguların öğretmen-öğrenci ilişkilerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmen ve öğrencilerin yaşamış olduğu pozitif ve negatif duyguların neler olduğunu belirlemek ve öğretmen ve öğrenci ilişkileri üzerine etkilerini ortaya koymaktır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Gaziantep İli Şahinbey İlçesinde bir okulda yürütülmüştür. Araştırmada amaçlı örneklem yöntemlerinden birisi olan tipik durum incelemesi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini şehir ortalamasını temsil eden bir okuldan rastgele seçilen 1 sınıf öğretmeni, 21 kız ve 15 erkek öğrenci olmak üzere toplamda 37 kişi oluşturmaktadır. Araştırma verileri, gözlem ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma verileri, betimsel yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen ve öğrencilerin öğrenme ortamında yaşamış olduğu güven, mutluluk ve sevilme hissi gibi pozitif duyguların oluştuğu ve bu duyguların sınıf ortamı/sınıf içi performans açısından öğretmen-öğrenci ilişkilerinde olumlu etki ettiği tespit edilmiştir. Mutsuzluk, huzursuzluk ve hüzün gibi negatif duyguların oluştuğu ve bu duyguların sınıf ortamı/sınıf içi performans açısından öğretmen-öğrenci ilişkilerini olumsuz yönde etkileyebildiği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Duygu, pozitif ve negatif duygular, öğretmen-öğrenci ilişkileri The aim of this study is to clarify the effects of the positive and negative emotions emerging in teachers and students on teacher-student relationship. The study is composed of a class teacher and her students at a school in the 2015-2016 academic year in Şahinbey District in Gaziantep City. In the study, typical case sampling, one of the purposive samplings, is determined/conducted. The sampling of the study consists of a class teacher, 21 female students and 15 male students from a school that represents the city average. Totally, the study is composed of 37 people. To get survey data, observation and semi-structured interview technigues are determined/used. The study's data is analyzed via descriptive analysis methods. According to the results of the study, such positive emotions as self-confidence, happiness and sense of love that the teacher and students have emerge and these feelings may affect teacher-student relationship positively with regard to learning environment/class performance. Such negative emotions as unhappiness, uneasiness and sadness emerge and these feelings may affect teacher-student relationship negatively in terms of learning environment/class performance.Key Words: Emotion, positive and negative emotions, teacher-student relationship
Collections