Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde etkili öğretim stratejilerin analizi (Durum çalışması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, bir okulda yabancı dil eğitimi ile ilgili okul iç paydaşlarının görüşlerin dikkate alınmasını ve 5.sınıf İngilizce dersinde etkili öğretim stratejilerini analiz etmeyi amaçlamıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Çalışma, Adana'da bulunan bir devlet okulunda uygulanmıştır. Çalışma grubunu İngilizce öğretmenleri, okul yöneticileri, öğrenciler ve araştırmacı oluşturmaktadır. Araştırmada görüşme, gözlem, doküman analizi, anket ve araştırmacı günlüğü kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, birinci problem durumuyla ilgili olarak okul yöneticileri yabancı dil öğretimindeki sorunları eğitim sistemi, öğretmen sıkıntısı, materyal eksikliği ve bölgesel farklılıklar olarak belirtirken, öğretmenler ise müfredat sıkıntısı, dilbilgisine dayalı öğretim anlayışının olması ve materyal eksikliği şeklinde ifade edilmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmede ise öğrencilerin İngilizce dersini sevme nedeni olarak iletişim kurma vedil öğrenmeyi sevme durumu ortaya çıkmıştır. İngilizce dersini en iyi öğrenme yolları olarak öğrenciler ` tekrar yapma,alıştırma,ev ödevi, görsel materyal ve sınıf ortamı` olarak ifade etmişlerdir. Çalışmanın ikinci problem durumuyla ilgili olarak doküman analizinde daha çok `işbirliğine dayalı öğrenme ve dile dayalı olmayan temsiller` stratejilerin yer aldığı görülmüştür. Çalışmanın ikinci problem durumuyla ilgili olarak öğretmenlerin etkili öğretim stratejileri ile ilgili lisans dönemlerinde herhangi bir eğitim almadıkları, öğretimin etkili olması için öğretmenlerin görsel materyal kullanmak, beden dilini kullanmak, öğrenciyi aktif olarak sürece dahil ettikleri anlaşılmıştır. Araştırmanın dördüncü problem durumuyla ilgili olarak öğretmenlerin farklı etkili öğretim stratejilerini farklı şekilde kullandıkları anlaşılmıştır. Ayrıca farklı etkili öğretim stratejilerinden sadece `özet çıkarma ve not tutma`, `işbirliğine dayalı öğrenme` ve `varsayım üretme ve test etme` stratejilerini kullanmadıkları gözlenmiştir. This study aimed to analyze the effective instructional strategies in 5th grade in English lesson and to consider school internal stakeholders' opinions about foreign language education in a school. In the study, qualitative aopproach was carried out by using holistic single case study method. The study was implemented in a state school in Adana. The participants of the study were 22 students at 5th grade, 2 english teacher, 4 school administrators and researcher. The data sources collected in this study were interviews, observation, questionnaires, document analysis and researcher's journal. Descriptive and content analysis were used to analyze the data. While school administrators explained problems in foreign langugae teaching as a education systems, teacher difficulty, lack of material and reginal diversity, teacher expressed as a curriculum difficulty, teaching insgihts have full knowledge of grammar rules and lack of material ın the end of study with respect to the firs problem situation. In the interview, students explained that they liked English lesson because of communicating with somebody and learning new langugae. They expressed that the best learning ways of English lesson are `repeating, practices, homework, visual material and classroom environment`. With regard to second problem situaiton of the study, `nonlinguistic representations and cooperative learning` mainly were seen in the document analysis. In respect to third problem situation of the study, ıt was understood that teachers didn't receive education about effective teaching strategies in their undergraduate study and they used visual materials, body language and adopted student-centered learning for effective teaching. With reference to fourth problem situation of the study, ıt was understood that teachers used different effective teaching strategies in another way. Also, ıt was observed that teachers didn't use only `summarizing-note taking, cooperative learning and tsting hypotheses from effective teaching strategies.
Collections