Teknoloji destekli matematik öğretiminin öğrencilerin matematik başarısına ve matematik kaygısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ortaokul 7. sınıf çokgenler konusu bilgisayar, akıllı tahta, GeoGebra dinamik geometri yazılımı ve eğitim bilişim ağı (EBA) yardımıyla işlenerteknoloji destekli geometri öğretiminin öğrencilerin matematikteki başarısına ve matematik kaygılarına etkisi incelemamacıyla yapılmıştır.Çalışma, Güneydoğu'nun merkez ilçesinde bulunan bir devlet orta okulundaki 24 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışmadır. Deney grubunda 12, kontrol grubunda 12 öğrenci olmak üzere, denkleştirilmiş iki sınıf kullanılmıştır.Çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Nicel veri toplama aracı olarak Çokgenler Başarı Testi ve hazır alınan Matematik Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Her iki veri toplama aracı ders işlenmeden önce ve işlendikten sonra iki gruba da uygulanmıştır. Nitel veri toplama aracı için deney grubundaki öğrencilere yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak öğrencilerin görüşleri alınmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz, nicel verilerin analizinde ise Spss 22.0 sürümü kullanılmıştır.Çalışmada, Araştırma sonunda,deney grubundaki öğrencilerin matematik başarılarının, kontrol grubundaki öğrencilerden istatistik olarak anlamlı derecede farklı olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Kaygı sonuçlarına bakıldığında deney grubunda ders öncesi ve sonrasında, kontrol grubunun ders öncesi ve sonrasında; ders sonrası deney ve kontrol grubunun arasında anlamlı derecede farklılık ortaya çıkmamıştır. Deney grubundaki öğrencilerden alınan görüşlere göre, teknoloji destekli matematik dersinin daha zevkli, eğlenceli ve kalıcı öğrenmeler sağlanarak geçtiği sonucu ortaya çıkmıştır. This study was conducted to investigate the effects of technology-supported geometry teaching on students' mathematics achievement and mathematics concerns by processing the help of computer, smart board, GeoGebra dynamic geometry software and educational information network (EBA).The study was conducted with 24 students at a secondary school, located in city-centre of a province in Southteast. This study is a semi-experimental study with pre-test and post-test control group. In this study, two equalized classess were used as 12 in experiment group and 12 in control group. Combined method was used in the study. The Polygonals Achievement Test and the prepared Mathematics Anxiety Scale were used as data collection tools. These two data were used both before and after the course. Interview form was applied to the students in the experiment group for a qualitative data collection tool and their opinionswere taken. In the analysis was used and so was used Spss.22.0 drive for the analysis of qualitative data. At the end of the study, a significant difference emerged in the experimental group in which the technology supported course was conducted. There was no change in the control group. When the results of anxiety are examined, before and after the lesson in the experimental group, before and after the lesson of the control group; there was no significant difference between the experimental and control groups. According to students' views, technology-supported lessons have proven to be more enjoyable, fun and lasting learning.
Collections