Türkiye`de matematik eğitimi alanında görev yapmakta olan öğretim elemanlarının akademik çalışmaları açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, Türkiye'de matematik eğitimi alanında görev yapmakta olan öğretim elemanlarının akademik profillerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Ayrıca matematik eğitimi alanındaki yüksek lisans ve doktora programlarının bölgesel dağılımlarından da bahsedilmiştir. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışma betimsel bir çalışmadır. Bu çalışma kapsamında 2014 yılında matematik eğitimi alanında görev yapmakta olan 443 öğretim elemanı tespit edilmiştir. Bunlar arasından 411 öğretim elemanının elektronik posta adresine ulaşılarak iletişime geçilmiştir. İletişime geçilen öğretim elemanlarına çalışmanın amacı kısaca anlatılmış ve öğretim elemanlarından akademik özgeçmişleri talep edilmiştir. Bu yöntemle toplanan verilerin analizi sonucunda, matematik eğitimi alanında görev yapan öğretim elemanlarından en fazla sayının yardımcı doçent doktor (%39,73) ve araştırma görevlileri (%33,41) kadrolarına ait olduğu görülmüştür. Profesör doktor unvanına sahip öğretim elemanları arasından doktorasını matematik eğitimi alanında yapanların sayısının çok az (%15,78) olduğu tespit edilmiştir. Yayınlar açısından incelendiğinde; ulusal dergilerde yayınlanan makalelerin %88,02'sinin matematik eğitimi konularına ait araştırmalardan oluştuğu, pür matematik konularını araştıran öğretim elemanlarının ise daha çok (%89,30) uluslararası dergilerde faaliyet gösterdiği belirlenmiştir. Konferanslarda sunulan ya da özet kitabında yer alan bildirilere ait veriler analiz edildiğinde ise ulusal konferanslarda profesör doktor kadrosunda bulunan öğretim elemanlarının kişi başına düşen bildiri sayısının diğer unvanlara göre daha fazla (13,14 bildiri) olduğu görülmektedir. Uluslararası konferanslarda ise bu oranın en yüksek (12,31 bildiri) olduğu grubun doçent doktor unvanına sahip öğretim elemanlarına ait olduğu belirlenmiştir. Anahtar kelimeler: matematik eğitimi, öğretim elemanları, akademik profil In this thesis study, it is aimed to set forth the academic profiles of instructors working in the field of mathematics education in Turkey. The regional distributions of master and doctoral programs in the field are also examined. This study employs a descriptive approach with survey method. Within the context of this study, 443 instructors working in the departments of primary mathematics education 2014 have been determined. Among them, 411 were contacted via emails. The purpose of this study was sketched out to the instructors with whom communication was provided and academic CVs of these instructors were requested. As a result of the analysis of data acquired in this manner, it was seen that the maximum number of instructors working in the field belongs to the assistant professor doctor (39,73%) and research associate (33,41%) staffs. It was also established that the number of ones taken doctorate in the field of mathematics education among the instructors that have the title of professor doctor is very few (15,78%). The results show that mathematics educators tend to publish articles in national journals (88.02%) while those working in the field of mathematics vastly publish in international journals (89.30%). The results also showed that conference presentation per academics with the title of professor is the highest (13.14) for the national conferences. However, the group of academics with associated professor doctor title is the group with the highest average making presentations in international conferences (12.13 presentations per academic). Keywords: mathematics education, instructors, academic profile
Collections