Fibromiyalji sendromlu hastalarda eğitim ve balneoterapinin etkinliklerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Fibromiyalji, kronik yaygın kas iskelet ağrısı ile karakterize bir hastalıktır. Etyopatogenezi açıklamaya yönelik çeşitli teoriler öne sürülmüş olmakla birlikte henüz aydınlatılamamıştır. Farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemleri fibromiyalji tedavisinde kullanılmaktadır. Çalışmamızda, eğitim tedavisinin hastalar üzerindeki etkinliğini belirlemeyi amaçladık. Ayrıca, eğitim ve balneoterapinin fibromiyalji üzerindeki etkinliğini değerlendirmeyi amaçladıkYöntem: Çalışmamıza Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Hastanesi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon polikliniğine Şubat 2013- Ocak 2014 tarihleri arasında başvuran ve ACR 2010 tanı kriterlerine göre fibromiyalji tanısı almış 18-55 yaş arası 66 kadın hasta alındı. Hastalar randomize olarak eğitim tedavisi, eğitim ve balneoterapi tedavisi gruplarına ayrıldı. Tüm hastalar tedavi başlangıcında, 15. gün, 1. ay, 3. ay ve 6. ayda değerlendirildi. Hastaların demografik bilgileri kaydedildi. Hastalar hassas nokta sayısı, vizuel analog skala, Hamilton depresyon ölçeği, Hamilton anksiyete ölçeği, modifiye yorgunluk etki skalası, Notthingham sağlık profili ile değerlendirildi.Sonuç: Eğitim tedavisi grubunda Notthingham sağlık profili fiziksel aktivite subskalası hariç tüm parametrelerde düzelme saptandı. Eğitim ve balneoterapi grubunda tüm parametrelerde iyileşme belirlendi. Eğitim tedavisi grubu, eğitim ve balneoterapi grubu ile karşılaştırıldı. 3 aylık takipte, eğitim ve balneoterapi grubunun tüm parametrelerde üstün olduğu saptandı. Background: Fibromyalgia is a common disease characterized by chronic widespread musculoskeletal pain. Several hypotheses have been developed to explain the etiopathogenesis of fibromyalgia, but the cause of fibromiyalgia is currently unkonown. Pharmacological and non pharmacological treatments used in the treatment of fibromyalgia. In our study, we aimed to determine the effectiveness of the educational therapy on patients. In addition, we aimed to evaluate the efficiency of education and balneotherapy in fibromiyalgia Methods: Out of Gaziantep University, Medicine Faculty, Department of Physical Medicine and Rehabilitation visitors from February 2013 to January 2014, 66 female patients, aged 18-55, diagnosed as fibromyalgia according to 2010 ACR diagnostic criteria were included in the study. Patients were randomly assigned to either a educational therapy group or educational therapy and balneotherapy group. All patients were assessed at the beginning of the study, 15. day, 1st month, 3rd month and 6th month. Demographic information about the patients were recorded. Patients were evaluated by the number of tender points, visual analogue scale, Hamilton depression scale, Hamilton anxiety scale, modified fatigue impact scale, Notthingham health profile.Results: In education theraphy group, were stated improvements in all parameters except Notthingham health profile physical activity subscale. In education and balneotherapy group, were determined improvements in all parameters. Educational treatment group compared with the education and balneotherapy group. 3 month follow up, education and balneotherapy group was found to be superior in all parameters.
Collections