Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Habib
dc.contributor.authorBalkaya, Mehmet Siddik
dc.date.accessioned2020-12-07T10:09:53Z
dc.date.available2020-12-07T10:09:53Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129285
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Bilgi ve iletişim Teknolojilerinin okullarda kullanılmasına ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Dünya genelinde birçok ülkede Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) okullarda etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Ülkemizde de okullarımızın teknolojik alt yapısı günden güne gelişerek yeni projeler üretilmektedir. Bu nedenle yönetici ve öğretmenlerin bu konudaki görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmada nicel boyutta yönetici ve öğretmenlere `Bilgi ve iletişim teknolojilerinin okullarda kullanımına ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi` tutum ölçeği uygulanmıştır. Katılımcıların çoğunluğu Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) kullanımını, öğretim programlarının amacına ulaşması açısından yararlı gördüğünü belirtmişlerdir.
dc.description.abstractThe aim of this esearch is to evaluate the views of manager sand teachers on the use of Information and Communication Technologies in schools. Information and Communication Technology (ICT) is used effectively in schools in many countries a round the world. Inourcountry, the technological in frastructure of our schools develops day by day and new projects are produced. For this reason, it is aimed to evaluate the opinions of managers and teachers in this respect. The study group consisted of administrators and teachers working at primary, secondary and high school levels. In the study, at titude scale was applied to the managers and teachers in the quantitative dimension `Evaluation of the views of managers and teachers a boutthe use of information and communication technologies in schools`. The majority of participants indicated that they saw the use of Information and Communication Technologies (ICT) as beneficial for the purpose of their curricula.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgi ve iletişim teknolojileri`nin okullarda kullanımına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeInformation and communication technologies in schools and the use of an administrator and teacher evaluation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-30
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational science
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmInformation and communications technology
dc.identifier.yokid10167699
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488647
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess