Türkiye`de 1980 sonrasında gerçekleştirilen kültürel ve eleştirel anlatımlı resim ve enstalasyonların bir değerlendirmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 1980 sonrası dönemde farklı ülkelerde olduğu kadar Türkiye'de de kültürel ve eleştirel anlatımlı resim ve enstalasyonların varlığı olup olmadığının ortaya konmasıdır.Araştırmada nitel yöntemlerden görüşme, eser inceleme ve literatür taraması yöntemleri uygulanmıştır. Araştırma bulguları 1980 sonrası dönemde Türkiye'de resim ve enstalasyonlarda çağdaş ve alternatif çıkışlar yakalanabildiğini göstermiştir. 1980 sonrası Türk Sanatı'na bakıldığında malzeme teknik ve içerik yeniliğine yoğunlaşma olduğu, kültürel farklılıklar, sanatın ötekiyi keşfetmesi ve gündelik yaşamın sanatın içine nüfuz etmesi gibi hayatı sanatın içine dahil eden bir durumun olduğu görülmektedir. Kimlik, sanatçı iktidarı, çatışmalar gibi toplumsal ve sanatsal eleştiri yüklü anlatımların varlığı da gözlenmektedir. Diğer taraftan toplumun içinde yaşadığı kültürel farklılıkları bilmeden günümüz sanatını ve sanatçısını analiz etmek yeterli olmamaktadır. Bu nedenle sınırları kaygan bir zemin olan günümüz sanatında kültürel farklılığını zenginliklere dönüştürebilen çağdaş sanatımız hakkında batılı ve Türk sanatçılara yer verilmiştir. Dolayısıyla sanat akımları ve önde gelen sanatçılar örneklenmiş ve değerlendirilmiştir. Sanatçı çalışmalarının daha rahat okunabilmesi için kültürel ve eleştirel anlatımlar açıklanmıştır.Araştırmada ortaya çıkan sorunlara dayalı olarak sanatta yeni araçlar, sivil bir oluşum olarak Türk sanatının değişen merkezleri, sanatta taklit, kendi kültürümüze ait değerler gibi önerilere yer verilmiştir. The aim of this research is to reveal if there are culturally and critically expressed paintings and installations in Turkey as well as in different countries in the term after 1980.In the research among qualitative methods the interview method, investigation of the artworks and the literature scan method were used. The research findings showed that contemporary and alternative improvements could be reached in paintings and installations in Turkey after 1980. When looked at the Turkish art after 1980, there is a situation which puts life, such as density of concentration into the material technique and content innovation, cultural differences, art?s discovering the other, daily life?s penetration into art, into art. The existence of social and artistic loaded expressions such as identity, potency of the artist, conflicts is also observed. In the other side, to analyze today?s art and artist without knowing cultural differences the society lives in its inside wouldn?t be adequate. So in today?s art the boundaries of which have slippery basis, Western and Turkish artists were given place in our contemporary art which can transform cultural difference into wealthinesses. In this context, art trends and leading artists were sampled and evaluated. Cultural and critical expressions were explained to be able to read the works of artists more easily.Depending on problems occurring in the research, suggestions such as new tools in art, changing centers of the Turkish art as a civil formation, imitation in art and values pertaining to our own culture were given place.
Collections