2010-2017 yılları arasında Türkiye`de matematik eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin bazı kriterlere göre karşılaştırmalı incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 2010-2017 yılları arasında Matematik Eğitimi alanında yazılan lisansüstü tezlerini üniversite, yıl, cinsiyet, dil, araştırma türü, araştırma modeli, öğrenme alanı, inceleme alanı, veri toplama araçları, kullanılan istatistiksel teknikler, örneklem değişkenleri açısından karşılaştırmalı incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini YÖK veri tabanında bulunan ilköğretim fen ve matematik alanları eğitimi anabilim dalı, ilköğretim matematik eğitimi anabilim dalı, matematik eğitimi anabilim dalı, ilköğretim matematik öğretmenliği anabilim dalı ve ilköğretim anabilim dalı detaylı aramasıyla ulaşılan erişime açık 490 yüksek lisans tezi ve 112 doktora tezi olmak üzere toplam 602 lisansüstü tez oluşturmuştur. Araştırma, yapılan tezlerin bir meta-analitik incelemesi olması nedeniyle genel hatlarıyla nitel bir çalışma olup tarama modelinde bir çalışmadır.Tezleri incelemek üzere araştırmacı tarafından oluşturulup uzman görüşü alınan tez değerlendirme formu kullanılmıştır. Veriler bu form yardımıyla Excel tablosuna işlendikten sonra veri analiz programı olan SPSS üzerinde analize tabi tutulmuştur. Değişkenlere yönelik kategoriler oluşturulduktan sonra güvenirlik ve geçerliliği sağlamak adına yüksek lisans/doktora yapmış/yapan öğretmenler ile birlikte kategoriler gözden geçirilmiştir. Araştırma sonucunda kadın araştırmacıların son yıllarda daha fazla olduğu, yüksek lisans tezlerinde örneklem olarak en fazla öğrencilerin; doktora tezlerinde ise öğrenci ve öğretmen adaylarının kullanıldığı dikkat çekmiştir. Öğrenme alanlarından en fazla geometri ve ölçme alanında çalışmaların yapıldığı fakat veri işleme alanında olan çalışmaların çok az olduğu görülmüştür. Ayrıca eğitim araştırmalarında son yıllarda karma araştırmaların artması durumu bu tez çalışması kapsamında da görülmüştür. This proof-editing was conducted with the aim of comparative investigation of master theses that were written in the field of Mathematics Education between the years of 2010-2017 in terms of the variables such as university, year, gender, language, research type, research model, sub-learning fields, data collection instruments, sampling and the statistical techniques that were applied. 490 postgraduate theses and 112 doctoral theses, total of 602 postgraduate theses, which were found in the database of High Education Council and accessible with the detailed search of department of primary science and mathematics education, department of primary education mathematics education, department of mathematics education, department of primary education mathematics teaching and department of primary education, constitute the sample of the research. As the study was a meta- analytic examination of the conducted thesis, it was basically a qualitative study in the descriptive model. Thesis evaluation form which was developed by the researcher by applying to supervisor's opinion was used for examining the thesis. After processing the data with the help of Excel tables, the data was analyzed by using SPSS, the data analysis program. After categorizing the variables; in order to provide the reliability and validity, the categories were reviewed with the collaboration of the teachers who is attending or attended a Master or PhD program. The results of the study point out that there are more female researchers in recent years; while the students are used as the sample of the study in the master thesis, both the students and the pre-service teachers are used in the PhD thesis. Geometry and Assessment are the sub fields that are conducted most while the studies in the data processing are seen to be very few. Besides, the increase in the mix research in educational research in the recent years is also observed in the context of the study.
Collections