Türk müziği eğitimi veren devlet konservatuvarları ile eğitim fakültelerinde uygulanan başlangıç keman öğretiminin karşılaştırmalı analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Türk müziği eğitimi veren devlet konservatuvarları ile eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik öğretmenliği A.B.D.'nda uygulanan başlangıç keman öğretim yöntem ve tekniklerinin incelenmesi ve karşılaştırmalı analizine yöneliktir.Araştırma, durum tespitine dayalı genel tarama modelinde betimsel bir çalışma olup; nitel verilerin elde edilmesinde kaynak/belge tarama yöntemi, nicel verilerin elde edilmesinde ise örneklem grubunda yer alan öğretim elemanlarının görüşlerini tespit etmeye yönelik anket yöntemi uygulanmıştır. Anketlerin alanlara ilişkin değerlendirilmesinde % ve f, karşılaştırmalı analizinde ise Ki-kare testine başvurulmuştur.Araştırma sonucunda, Türk müziği eğitimi veren devlet konservatuvarları ve eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik öğretmenliği A.B.D.'nda uygulanan keman öğretiminde, kuramsal ve uygulama boyutlarında alanlara özgü birbirinden farklı öğretim süreçleri dikkat çekmiş, keman öğretim yöntem ve tekniklerinde farklı yaklaşımlar sergilendiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Türk müziği, keman öğretimi, Türk müziği konservatuvarı. This research is related to comparative analysis and researching on methods and techniques of preliminary violin training which are applied in faculty of education, fine arts department music teaching in USA and state conservatory that provide Turkish music training.The research is a descriptive study in general scanning model based on context determination; source/document scanning method is applied in acquiring qualitative data and survey method which is in sample group is applied to determine instructors? view in acquiring quantitive data. In the evaluation of survey related to areas % and f are utilized and in comparative analysis Ki-square test is utilized.At the end of the research, state conservatory which provide Turkish music education and violin trainig applied in faculty of education fine arts department in USA, different teaching process that is specific to its areas atrracts attention in theoretical and practical dimensions and it is determined that different approaches are displayed in methods and techniques of violin training.Key Words: Turkish music, violin training, Turkish music conservatory.
Collections