Malatya ili Battalgazi İlçesi Kervansaray mekanının seramik enstalasyon çalışmalarıma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; günümüzün en yaygın çağdaş anlatım biçimlerinden biri olan enstalasyonu oluştururken, tarihi mekanların tasarım oluşturmaya katkısını ön plana çıkarmak, bu amaçtan yola çıkarak Silahtar Mustafa Paşa Kervansarayı' nın enstalasyon çalışmalarındaki etkisini yapılan uygulamalarla anlatmaktır.Birinci bölümde; enstalasyonun tanımına değinerek Marcel Duchamp'ın başlattığı sanatta hazır nesne kullanımının günümüze gelene kadar kat ettiği yol, tarihsel gelişim sürecine bağlı kalarak anlatılmış, farklı disiplinlerde verilen yerli ve yabancı sanatçı örnekleriyle günümüzde yapılan enstalasyonlar ve seramik enstalasyonlardan bahsedilmiştir. Enstalasyonla kurduğu bağdan dolayı ayrı düşünülemeyen mekan kavramı açıklanmış, enstalasyon düzenleme alanı olarak kullanılan mekanlar ve kullanan sanatçılardan bahsedilmiş, ülkemizde yerli ve yabancı birçok sanatçının sergileme alanı olarak kullandığı tarihi mekanlar ve yapıtlarından örnekler verilmiştir.İkinci bölümde; yapıtların oluşumunda esin kaynağı olan Silahtar Mustafa Paşa Kervansarayının bulunduğu Malatya şehrinin coğrafi konumu, Kervansarayın mimari özellikleri, planı ve Kervansarayı yaptıran Silahtar Mustafa Paşa hakkında bilgiler verilmiştir. Tarihi yapının mimari özelliklerinin ve formlarının, tasarımların oluşmasına katkısından örneklerle bahsedilmiştir. Mekândaki yaşanmışlıktan ve insanlar arası iletişimden yola çıkılarak düşünsel boyutta şekillenen konuların, formlara dönüşümü anlatılmıştır.Üçüncü ve son bölümde ise; tarihi kervansaray mekânından yola çıkarak ve esinlenerek yapılan seramik enstalasyon uygulamaları, farklı düzenlemeler oluşturularak, bu düzenlemelerin oluşumuna kaynaklık eden mekansal etkenlerin anlatımlarıyla birlikte ele alınmıştır. The objective of this study is to determine the contribution of historical places, which also have created installation art that is one of the most common and contemporary way of expression, to the designs, and by the way to examine the influence of Silahtar Mustafa Paşa Caravanserai on the installation art works through the applications.In the first section, the definition of installation, the evolution of readymade objects used in the installation art that was firstly introduced by Marcel Duchamp, and installation samples from both native and foreign artists from different disciplines, and the present and ceramic installations are presented. The concept ?site? having a close relationship with the installation art, so cannot be separated, is explained; the sites used as installation area and those artists performing this art in those sites are mentioned, and the historical sites and constructions used by many native and foreign artists as exhibition site are exemplified.The geographical location of Malatya Province where Silahtar Mustafa Paşa Caravanserai, which has been the source of inspiration for the similar constructions, is located, the architectural characteristics of that caravanserai, its plan, and information about Silahtar Mustafa Paşa who had that caravanserai constructed are given in the second section. The contribution of architectural characteristics and forms of the historical constructions to the designs is explained through the examples, and the transformation of abstract issues to the forms is discussed considering the slice of life and communication between people.In the third section, the ceramic installation art performances inspired by that historical caravanserai and arranged distinctly, and the narration of spacial factors affecting these arrangements are presented.
Collections