Üniversite öğrencilerinin sosyal bütünleşme algılarının geliştirilmesine yönelik bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı sosyal bütünleşmenin geliştirilebilir olma durumunu ampirik olarak ortaya koymak ve üniversite öğrencilerinin uygulanan Sosyal Bütünleşme Geliştirme Programı'na (SOBGEP) ilişkin algılarını ve deneyimlerini incelemektir. Araştırmanın ilk basamağında, 8 haftalık bir Sosyal Bütünleşme Geliştirme Programı (SOBGEP) tasarlanmış ve deney grubunda yer alan üniversite öğrencilerine uygulanmıştır. Ayrıca, araştırmanın bütün oturumları bir kamera aracılığıyla kaydedilmiştir. Araştırmada, nicel ve nitel yöntemlerin bir arada kullanıldığı iç içe karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında sınıf öğretmenliği programındaki üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya deney (N=36) ve kontrol (N=31) grubunda yer alan 67 üniversite öğrencisi katılmıştır. Nitel görüşmeler ise deney grubunda yer alan 10 üniversite öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. SOBGEP'in etkililiğinin incelenmesi amacıyla, Şimşek ve Şimşek (2013) tarafından geliştirilen Sosyal Bütünleşme Ölçeği kullanılmıştır. Son olarak, programa katılan üniversite öğrencilerinin programla ilgili tutum ve algılarını incelemek amacıyla günlük sayfaları ve kaydedilen videolar analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, uygulanan SOBGEP deney grubunda yer alan üniversite öğrencilerinin sosyal bütünleşme algıları üzerinde anlamlı bir farklılığa yol açmıştır. Hiçbir eğitimin verilmediği kontrol grubunda ise sosyal bütünleşme son test puanlarında anlamlı bir farklılığın oluşmadığı saptanmıştır. Nitel araştırma sonuçlarına göre ise, uygulanan SOBGEP üniversite öğrencileri üzerinde hem bireysel hem de toplumsal açıdan olumlu katkılar sağlamıştır. Katılımcıların, benzer programların olumlu etkilere yol açacağına inandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma bulgularına dayalı olarak araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik önerilerde bulunulmuştur. The purpose of the present study was to empirically test whether social integration is malleable and reveal undergraduate students' perceptions and experiences regarding the Social Integration Development Training Intervention (SOIDET). First of all, an 8-week Social Integration Development Training Intervention (SOIDET) was designed, and the training intervention was administered to undergraduate students included in the experimental group. In addition, all the sessions were recorded via a camera. Embedded mixed methods research design which comprises quantitative and qualitative research approaches was used in the study. The sample of the research consisted of undergraduate students who are sophomore students in classroom teaching in the academic year of 2017-2018. A total of 67 undergraduate students were assigned to the experimental (N=36) and control groups (N=31). Qualitative interviews were conducted with 10 undergraduate students participating in the experimental group. In order to examine the effectiveness of the SOIDET, Social Integration Questionnaire, which was developed by Şimşek and Şimşek (2013), was used as a data collection tool. Lastly, the diary papers and the recorded videos were examined to observe participating undergraduate students' attitudes and perceptions towards the training intervention. The findings indicated that the SOIDET was effective in developing undergraduate students' perceptions of social integration. In the control group, however, no statistically significant differences were detected in terms of social integration post-test scores. Qualitative findings demonstrated that the SOIDET made positive contributions to the undergraduate students both individually and socially. They believed that similar positive effects/contributions would emerge if the SOIDET were implemented in universities. The study concludes by offering some suggestions for researchers and practitioners based on the findings.
Collections