Okul öncesi eğitimi alan öğrencilerin okul olgunluğu düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, okul öncesi eğitimi alan öğrencilerin okul olgunluğu düzeylerinineğitim alma süresi, cinsiyet,eğitim gördüğü kurum ve ay yaşı değişkenleri açısından incelenmesi, ayrıca okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin okul öncesi eğitimin okul olgunluğu kavramı üzerindeki etkisine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesiamaçlanmaktadır.Karma araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmanın deseni açıklayıcı sıralı desen olarak belirlenmiştir. Çalışmanın örneklemi, 2016-2017 öğretim yılında Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil ilçelerinin Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı tabakalı örnekleme ile belirlenmişbeş okulda eğitim gören 221 okul öncesi öğrencisi ve bu okullarda görev yapmakta olup maksimum çeşitlilik örneklem ilkesiyle belirlenen 5 sınıf ve 5 okul öncesi olmak üzere toplam 10 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak'Metropolitan Okul Olgunluğu Testi've görüşme formu kullanılmıştır.Veri analizinde nicel veriler için bağımsız gruplar testi ve ANOVA,nitel boyuttaki veriler için ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır.Yapılan analizler sonucunda, okul öncesi eğitim alma süresi ve ay yaşı arttıkça okul olgunluğu ortalamalarında artış gözlemlenmiştir. Ayrıca okul türü değişkenlerinden 'Bağımsız' anaokullarındaki öğrencilerin okul olgunluğu ortalamalarının, 'ilkokul' bünyesindeki anasınıflarında eğitim gören öğrencilerden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin okul olgunluğuna sahip öğrencilerin 'Fiziksel ve zihinsel becerileri gösterme', 'Yaşıtlarıyla benzer özellikler gösterme','Sorumluluk sahibi olma', 'Sınıf, okul kurallarını anlayıp bunları uygulayabilme' ve 'Kendini rahatça ifade edebilme'özellikleri göstermesini beklediği tespit edilmiştir. This study was conducted to investigate the school maturity levels of pre-school students in terms of school period, gender, pre-school institution and month age variables and also to assess pre-school teachers' and elementary school teachers' opinions regarding the impact of pre-school education upon the school maturity concept. Explanatory sequential mixed design and mixed research methodwere used in the research. The population and sample group of the study consist of 221 pre-school students attending five schoolsattached to the Ministries of National Education ofSahinbey and Sehitkamil districts of Gaziantep province which were determined using stratified sampling and 5 elementary school and 5 pre-school teachers at these schools chosen using maximum variation sampling. `Metropolitan Maturity Test` and interview form were used as data collection tools in the research. Independent Samples T-Test and Anovawere used for the quantitative data and the descriptive analysis technique for the qualitative data. As a result, it has been observed that there is an increase in the school maturity mean scores as the school period and month age go up. Besides, it has been established that the mean scores of the students in the 'independent pre-schools` of the school type variables are higher than those of the students in the pre-schools within the body of an 'elementary school'. It has been also made firm that teachers expect from the students with school maturity to display the characteristics of 'Showing physical and mental abilities', 'Showing similar qualities to their peers', 'Having sense of responsibility', 'Understanding and practicing classroom and school rules' and 'Expressing themselves comfortably'
Collections