Kanun icrası tekniği bakımından Erol Deran taksimleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türk Müziğinin önemli icracılarından olan Erol DERAN' ın kanun taksimleri, makamsal ve teknik yönleriyle ele alınarak incelenmiştir. Acemkürdi, evcara, hicazkar, hüzzam ve sultanıyegah olmak üzere beş taksim incelenmekte, bu makamlar öncelikle kullanılan süslemeler, makamsal ve daha sonra teknik boyutlatıyla detaylı bir şekilde işlenerek çıkan sonuçlar ayrıntılı olarak sunulmuştur. Analiz sonucunda çıkan bulgularda Deran'ın kız neyi akordunu tercih ettiği, melodi kalıplarının sıradanlıktan alışagelmemiş cümlelerle kurguladığı, geleneksel icra yapısnı bozmamasının yanı sıra seyir anlayışı içerisinde kendisine özgün bir uslup sergilediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Makam, Seyir, Kanun, Taksim In this study, Erol Deran?s, one of the most important musicians of the Classical Turkish Muzik, kanun taksims have been exemined in terms of their mode and technique. The five taksims which include Acemkürdi, Evcara, Hicazkar, Hüzzam ve Sultanıyegah are first studied in terms of modal and then of technical dimensions, and the results obtained are presented meticulously within this framework. As of results, it has been observed that Deran rather prefers transposed frets tuning, that he structures his melody patterns through unconventional sentences, and that he presents his own unique way of performance around a motional pattern in addition to the fact that he does not destroy the traditional performance structure.Key Wods: Mode, Motion, Kanun, Taksim
Collections