J.J.F. Dotzauer Exercises for Violoncello Book I metodunun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Türkiye'de bulunan eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dalı viyolonsel eğitiminde sıklıkla kullanılan ?J.J.F.Dotzauer Exercises For Violoncello Book I? metodunun incelenmesine yöneliktir.Araştırmada 2008/2009 eğitim öğretim yılında eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dallarında görev yapan viyolonsel öğretim elemanlarının lisans düzeyinde en sık kullandıkları ?J.J.F.Dotzauer Exercises For Violoncello Book I? metodunun ulaşmak istediği hedeflerin ve kazandırmak istediği hedef davranışların tespit edilmesi, çağdaş eğitim programı çerçevesinde daha nitelikli bir viyolonsel eğitiminin verilebilmesi için metotta yer alan hedef davranışların içerdiği müzikal dinamiklerin icrasını ve teknik davranışların yapılmasını kolaylaştırıcı öneriler sunulması ve söz konusu metodun Yüksek Öğretim Kurumu'nun eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dalları lisans düzeyi viyolonsel eğitimi için belirlediği hedef davranışlara ne ölçüde yer verdiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada ?J.J.F.Dotzauer Exercises For Violoncello Book I? metodunun müzikal dinamikleri uygulayabilme, sağ el yay tekniklerini uygulayabilme ve sol el davranışlarını uygulayabilme hedeflerini içeren, müzikal dinamikler açısından en çok crescendo ve diminuendo içeren, sağ el yay tekniğine yönelik daha çok legato ve vurgulama tekniklerini içeren, sol el davranışlarına yönelik ise daha çok parmak tutma hedef davranışlarını kapsayan etütlere yer verdiği,söz konusu metodun Yüksek Öğretim Kurumu'nun eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dalları lisans düzeyi viyolonsel eğitimi için belirlediği hedef davranışlardan başta sağ el legato tekniği olmak üzere sağ el staccato tekniği, sol el 1. konum tekniği, dizi çalma ve farklı konum geçişleri ile ilgili çalışmalara büyük ölçüde yer verildiği saptanmış ve metodun Yüksek Öğretim Kurumu'nun eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dalları lisans programında viyolonsel eğitimi için belirlediği hedef davranışlara % 57'lik bir ölçüde yer verdiği sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Viyolonsel, Viyolonsel Eğitimi, Viyolonsel Metodu, Dotzauer The research aims to analyze the method ?J.J.F. Dotzauer exercises for violoncello book I?, which is used in the education of violoncello in the departments of music education in Educational Faculties in Turkey.İn this research, it is aimed to determine the target behaviors and objectives which are required by the method ?J.J.F. exercises for violoncello book I?, which is used by lecturers in violoncello in the departments of music education in Educational Faculties in the academic year 2008/2009. Moreover, it is aimed to present some facilitative suggestions which can help performing technical behaviors and musical dynamics which are included by the target behaviors in this method in order to supply a more qualified violoncello education in the frame of contemporary educational program. İn addition, it is also demanded to determine to what extent this method uses defined target behaviors required for violoncello education in the departments of music education in Educational Faculties in Higher Education Council.İn this research, it is observed that in ?J.J.F. exercises for violoncello book I? method there are some studies including the objectives of applying the left hand behaviors and right hand string techniques and musical dynamics. İn addition this method includes stress techniques and more legato concerning right hand string technique involving heavily crescendo and diminuendo in terms of musical dynamics. Being similar to this, there are some left hand behaviors being related to more finger holding behaviors in the studies.İt is also determined that this method majorly emphasizes the target behaviors of violoncello education in the departments of music education in Educational Faculties of Higher Education Council applying the studies relating to different position transitions playing arrays, left hand first position technique, right hand staccato technique and right hand legato. Finally, it is concluded that this method uses this target behaviors defined by violoncello education in the departments of music education in Educational Faculties of Higher Education Council in the percentage of 57%.Key Words: Music Department, Violoncello, Violoncello Education, Violoncello Methods, Dotzauer.
Collections